05/06/2012 Societat
Oficina de Treball de la Generalitat.
L’atur es va mantenir gairebé estable a Palamós durant el darrer mes de maig. A les llistes de l’Oficina de Treball de la Generalitat hi ha 1.506 persones que busquen feina, només tres menys que el mes anterior. Com és habitual en aquest període d’arrencada de la temporada turística, els registres d’aturats van a la baixa però ho fan molt més lentament que en anys anteriors.Ara fa un any, la disminució de l'atur d'abril a maig va ser del 3'7 per cent. Aquest 2012, en el mateix període, la desocupació només ha baixat d'un 0'2 per cent. Fa dos anys, el decrement d'aturats havia estat de 6'7 punts. De tot això es desprèn que l'atur a Palamós va baixant durant els mesos de més activitat turística però que ho fa d'una manera molt més moderada que en anys anteriors. La crisi continua tenint els efectes negatius en el teixit productiu i, fins i tot en el sector serveis i encarant ja la temporada alta, es contracta menys gent. En el conjunt de Catalunya, l'atur també ha baixat menys que en anteriors temporades. La secretària d'Ocupació de la Generalitat, Ester Sánchez, ho ha valorat positivament però amb reserves.
CITA ESTER SÁNCHEZ
Des del passat mes de febrer, l'atur a Palamós ha baixat de 233 persones, un 13'4 per cent, un punt i mig més que en el mateix període de 2011.
Ester Sánchez
Totes les notícies:
15/06/2026 - Serveis La Fira de la Gamba de Palamós ven 50.000 tiquets i bat el seu rècord
L'onzena edició de la Fira de la Gamba de Palamós ha batut aquest dissabte el rècord de tiquets...
15/06/2026 - Obres i Urbanisme Palamós planifica amb l'ACM la renovació de l'enllumenat públic
L'Ajuntament de Palamós s'acull a l'Acord marc de serveis i subministrament de la Central de...
15/06/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament convoca les subvencions per rehabilitar façanes
L'Ajuntament de Palamós ha obert el termini perquè la ciutadania demani les ajudes per a la...
15/06/2026 - Cultura L'Ateneu dinamitza la Festa Major amb la primera Fira de Barraques, Sound System a la platja i la baixada de carretons
L'Ateneu de Palamós i Sant Joan organitza diverses activitats aquest cap de setmana vinent, en la...
15/06/2026 - Cultura Club de lectura 'Llegir el teatre' a la Biblioteca, amb 'El Nom'
El club de lectura 'Llegir el teatre', de la Biblioteca Municipal de Palamós, comentarà avui...