04/05/2012 Societat
Xavier Bosch, al centre, durant la visita que va fer ahir al Taller Cuines del Món.
El director general per a la Immigració de la Generalitat, Xavier Bosch, va visitar ahir Palamós i va lloar els programes d’acollida i integració que es fan des de l’Ajuntament. Bosch, que va visitar el Taller de Cuines del Món, a l’Espai del Peix, va dir que aquestes polítiques han de conjugar la diversitat i la catalanitat. Va apostar també per trencar tòpics que donen una imatge negativa de la immigració. El director general va aprofitar la seva primera visita a Palamós per tenir una reunió amb l'alcaldessa del municipi, Teresa Ferrés, la regidora d'Acció Social i Ciutadania, Yolanda Aguilar, i amb tècnics d'aquesta àrea. Xavier Bosch també va poder conèixer de primera mà algunes de les activitats que s'impulsen des de l'Ajuntament per tal de facilitar la integració dels estrangers a la societat palamosina. En aquest sentit, va visitar el taller d'aproximació a la cultura i la llengua catalana i també el Taller de Cuines del Món, que ahir feia la seva sessió setmanal a l'Espai del Peix. Xavier Bosch, director general per a la Immigració.
CITA XAVIER BOSCH 1
Durant l'any 2011, el Servei d'Acollida i Ciutadania de l'Ajuntament de Palamós va atendre més de 700 persones. Entre les seves tasques destaquen l'acolliment inicial, l'assesorament jurídic o l'acompanyament en les gestions administratives. La col·laboració amb els centres educatius i la promoció de la igualtat d'oportunitats també formen part de la seva actuació. El director general per a la Immigració de la Generalitat va explicar ahir a Palamós que, en l'actual context de contenció econòmica, es prioritzen els recursos en accions per potenciar la integració dels immigrants que ja fa un temps que són entre nosaltres.
CITA XAVIER BOSCH 2
En aquest context de crisi, d'altra banda, també és fàcil que es fomentin actituds de rebuig cap als estrangers. La Generalitat ho combat amb material divulgatiu que vol desmuntar els tòpics contra la immigració.
CITA XAVIER BOSCH 3
Al municipi de Palamós la quota de població immigrant és de gairebé el setze per cent de la població. Són més de 2.800 persones que pertanyen a un total de 78 nacionalitats diferents. Un de cada tres estrangers que viuen a Palamós és marroquí i en una proporció similar se situa també la comunitat llatinoamericana.
Xavier Bosch 1
Xavier Bosch 2
Xavier Bosch 3
Totes les notícies:
15/09/2026 - Política Ple ordinari de l'Ajuntament de Palamós amb proposta d'elecció de nou Síndic de Greuges
Després de l'habitual pausa de l'agost, com cada tercer dimarts de mes avui reapareix el Ple...
15/09/2026 - Serveis Escala del creuer Silver Ray al port de Palamós
Des de primera hora d'aquest matí fa escala al port de Palamós el creuer Silver Ray, de la...
15/09/2026 - Societat Palamós capta 69 donacions de sang en la jornada extraordinària al passeig del Mar
La donació extraordinària de sang que es va fer aquest dissabte passat al passeig del Mar de...
15/09/2026 - Cultura Un centenar d'infants participen a l'activitat de l'ANC 'Juguem en català!'
L'Assemblea Nacional Catalana Badia de Palamós fa un molt bon balanç de la primera edició de la...
15/09/2026 - Societat SSIBE amplia la cartera de serveis privats amb una clínica dental
L'Àrea Mutual i Privada de Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà, ha ampliat la seva oferta...