18/04/2012 Societat
Dani Reixach, portaveu d'ERC a l'Ajuntament de Palamós.
Esquerra Republicana de Catalunya confia que podrà presentar en el Ple municipal del mes que ve la moció sobre la taxa turística. La proposta dels republicans és que una part dels diners que recapti la Generalitat amb aquesta taxa es destinin als municipis turístics per finançar el sobrecost de serveis que suporten durant els períodes de més ocupació. Esquerra de Palamós i Sant Joan vol que almenys el 50 per cent de l'import de la taxa vagi a parar als ajuntaments. La presentació de la moció està pendent de veure si hi ha alguna proposta alternativa de les associacions municipalistes. Dani Reixach, portaveu d'Esquerra Republicana de Catalunya a l'Ajuntament de Palamós.
CITA DANI REIXACH 1
Esquerra espera consensuar la moció sobre la taxa turística amb la resta de grups municipals de Palamós.
CITA DANI REIXACH 2
El govern de la Generalitat té previst aplicar la taxa turística a partir del pròxim mes de novembre. Gravarà les pernoctacions dels turismes durant un màxim de set nits i amb quantitats que oscil·laran entre els 0'25 i els 2'5 euros per persona i nit. Si es tracta de grups pagarà només un màxim de dues persones i els menors de setze anys n'estaran exempts. Ara mateix, es preveu que només un 30 per cent del que es recapti vagi a parar als municipis. Hi ha l'excepció de la ciutat de Barcelona, que rebria el 50 per cent de l'import.
Dani Reixach 1
Dani Reixach 2
Totes les notícies:
17/06/2026 - Política Palamós tanca l'obra del passeig del Mar amb un cost de 6.870.000 euros
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir la despesa per majors amidaments del projecte de...
17/06/2026 - Serveis L'Ajuntament allarga 4 mesos el lloguer del mercat 'El Provisional'
L'Ajuntament de Palamós ha acordat allargar el lloguer del local on, des de la tardor passada, hi...
17/06/2026 - Serveis En servei la plataforma que facilita el bany autònom a persones amb mobilitat limitada
Per tercer estiu seguit, l'Ajuntament de Palamós ha posat en servei a la platja Gran del municipi...
17/06/2026 - Cultura Dos treballs es reparteixen el Premi de Recerca Unitat Popular
La CUP Palamós Vila-romà ha fallat la cinquena edició del Premi de Recerca Unitat Popular. I per...
17/06/2026 - Cultura Publicats els 6 guanyadors de les Beques Finestres, que faran una estada a la residència de cala Sanià
La sisena edició de les Beques Finestres ha proclamat 6 propostes guanyadores, 3 en català en 3...
Notícies relacionades: