10/04/2012 Societat
Els concentrats de la PAH, aquest matí.
Finalment, una errada burocràtica en una comunicació ha fet ajornar el desnonament d'un veí de Sant Joan, previst per a aquest matí. Una quarantena de membres de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca s'han concentrat durant tot el matí davant la casa en qüestió, al carrer de la Rutlla Alta. El seu objectiu era pressionar per evitar aquest desnonament per impagament de la hipoteca. Finalment, però, la comissió judicial que l'havia d'executar no ha fet acte de presència.Pere Crosa és el propietari del número 3 del carrer de la Rutlla Alta, al nucli de Sant Joan. Fa temps que té obert un procés de desnonament d'aquest habitatge per no haver pogut fer front al pagament d'una hipoteca. Ara fa unes setmanes va demanar l'ajuda de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca. Un informe de l'Àrea d'Acció Social i Ciutadania de l'Ajuntament de Palamós va fer possible un primer ajornament d'un mes. Complert el termini, però, avui s'havia fixat la nova data per fer el desnonament. Des de primera hora del matí, s'han concentrat davant la vivenda una quarantena de membres de la Plataforma, disposats a evitar que el desnonament es consumés. Ni la comissió judicial ni la policia, però, han fet acte de presència. Finalment s'ha sabut que el Jutjat de Pau de Palamós no havia dit al Jutjat de La Bisbal que ja havia comunicat l'actuació a l'afectat. Per aquest motiu, ara caldrà fixar una nova data. Entre les persones que avui s'han concentrat hi havia Marta Afuera, una de les portaveus de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca a Girona. Ella ha explicat que aquest cas de Palamós és una demostració més de les pràctiques abusives que han fet les entitats financeres.
CITA MARTA AFUERA
El propietari de la vivenda, Pere Crosa, s'ha mantingut tota l'estona tancat a l'interior de la casa, per recomanació expressa de la Plataforma. Ràdio Palamós, però, ha pogut parlar amb ell.
CITA PERE CROSA
En els pròxims dies, la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca té prevista una reunió amb Caixa Penedès per tractar diversos expedients d'hipoteques impagades, entre els quals hi ha aquest de Palamós. La Plataforma es va crear a Barcelona l'any 2009 per defensar les persones que, per no haver pogut fer front a aquests pagaments, es troben en perill de perdre casa seva. L'entitat, que reivindica que el deute hipotecari es pugui saldar lliurant la vivenda al banc, s'ha constituït recentment a Palamós.
Marta Afuera
Pere Crosa
Totes les notícies:
25/06/2026 - Cultura Activitats per a tots els públics en el penúltim dia de la Festa Major de Palamós
Avui és dijous i a Palamós continua desplegant-se el programa de la Festa Major 2026. El repassem...
24/06/2026 - Cultura Festivitat de Sant Joan farcida d'actes de Festa Major
Palamós celebra avui la festivitat de Sant Joan, amb la seva Festa Major ja en marxa. Un munt...
23/06/2026 - Cultura El pregó de l'Associació d'Afectades de Fibromiàlgia obre avui la Festa Major de Palamós
La Festa Major de Palamós 2026 es posarà en marxa oficialment a partir de les 8 d'aquest vespre,...
23/06/2026 - Política L'Ajuntament haurà de revisar el tancament del pressupost de l'any passat
La Intervenció de l'Ajuntament de Palamós ha detectat errors materials en el tancament del...
23/06/2026 - Política La CUP demana rebaixar les ràtios a l'aula en comptes de suprimir una línia educativa d'I3
Ahir dilluns va començar el període de matriculació pels cicles d'infantil, primària i...
Notícies relacionades: