02/04/2012 Medi Ambient
La proposta inclou també tancar l'entrada a la barraca d'en Dalí.
El Departament de Medi Natural proposa l’enderrocament de l’edifici de les cavallerisses, situat a prop de la platja de Castell. La Generalitat diu que és un immoble sense valor patrimonial i que, per la situació de ruïna que presenta, pot suposar un perill. En paral•lel, també proposa tancar l’entrada de la barraca d’en Dalí. Fa poc hi van robar la porta i hi han passat la nit, fet que està prohibit en l’ordenació de l'espai Castell-Cap Roig.El regidor de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós, Èrik Solés, diu que ara hauran de valorar en quins termes es vol fer aquest retancament de la barraca d'en Dalí. En el que sí discrepa obertament és en l'anunci d'enderroc de les antigues cavallerisses del Mas Juny. Solés es queixa que no s'hagi produït un diàleg directe amb la Generalitat sinó que la proposta s'hagi comunicat a través d'un document escrit entrat al registre municipal. El regidor de Medi Ambient lamenta el que qualifica de falta de sensibilitat. Alhora, qüestiona que l'enderroc de les cavallerisses sigui una prioritat.
CITA ÈRIK SOLÉS 1
Èrik Solés reivindica el valor d'aquests elements patrimonials de l'Espai d'Interès Natural Castell-Cap Roig.
CITA ÈRIK SOLÉS 2
Dins el primer terç del segle vint, el pintor Josep Maria Sert va adquirir diferents propietats a la zona de Castell, entre les quals hi havia el Mas Juny i les barraques de pescadors que hi ha arran de platja i que el pintor va convertir durant un temps en el seu estudi particular. Les cavallerisses que ara es volen enderrocar formen part d'aquest complex. Aquest espai ha estat visitat recentment per un grup de periodistes francesos, arran de l'exposició retrospectiva sobre Josep Maria Sert que s'ha fet a París.
Èrik Solés 1
Èrik Solés 2
Totes les notícies:
17/07/2025 - 5 detinguts per l'episodi de desordres públics de la Festa Major
En coordinació amb la Policia Local de Palamós, els Mossos d'Esquadra han detingut 5 persones, 3...
16/07/2025 - L'Ajuntament mostrarà als paradistes l'espai de l'antic Caprabó per saber quants hi volen anar mentre durin les obres del Mercat
Un cop formalitzat el lloguer del local de l'avinguda de Catalunya, cantonada a Carmel, on abans hi...
16/07/2025 - L'atur registrat a Palamós baixa de les 500 persones per primer cop en els últims 18 anys
Entrats ja de ple en la temporada turística d'estiu, el comportament de l'atur registrat als...
16/07/2025 - Alerta de la Generalitat per l'increment de morts per ofegament a les platges catalanes
Quan ja fa un mes de l'inici de la campanya de bany les víctimes mortals a les platges catalanes...
16/07/2025 - Junts vol més recursos per a la lluita contra el foc al bosc
L'inici de l'estiu ha estat climatològicament dur, amb temperatures molt altes, i això s'ha...
Notícies relacionades: