07/03/2012 Societat
El nou sotsdelegat del govern de l'Estat a Girona, Carles Jaume.
El nou sotsdelegat del govern central a Girona, Carles Jaume, vindrà a Palamós el pròxim dia 16 de març. Serà la primera visita que farà al municipi, quan tot just fa un mes que va prendre possessió del càrrec. Carles Jaume mantindrà trobades amb responsables de diferents institucions i entitats de la vila. L’alcaldessa de Palamós, Teresa Ferrés, creu que serà una bona oportunitat per tractar amb ell sobre el futur del port de la vila com a frontera Schengen, un procés que el govern de l’Estat té pendent de tirar endavant.Ella mateixa ho ha explicat aquesta setmana, en declaracions a aquesta emissora.
CITA TERESA FERRÉS 1
Ferrés no ha volgut ventar el foc de la polèmica política desfermada arran de la negativa dels senadors del Partit Popular a instar la qualificació immediata del port de Palamós com a espai Schengen. Els populars diuen que abans cal fer uns informes que ho justifiquin i, a banda, retreuen a l'anterior govern del PSOE que no els fes. L'alcaldessa de Palamós no entra en aquesta picabaralla i recorda que, de fet, tothom està d'acord amb que el municipi tingui port Schengen.
CITA TERESA FERRÉS 2
Si el port de Palamós fos espai Schengen seria de lliure circulació per a passatgers de fora de la Unió Europea, amb el benefici que això suposaria per a la indústria dels creuers turístics.
Teresa Ferrés 1
Teresa Ferrés 2
Totes les notícies:
03/08/2026 - Societat L'hospital de Palamós millora la mitjana catalana en satisfacció dels usuaris
El de Palamós és un dels 3 hospitals gironins que ha superat la mitjana catalana en satisfacció...
03/08/2026 - Societat Ja han mort 16 persones a les platges catalanes i Protecció Civil crida a la prudència
Un total de 16 persones han mort ofegades a les platges catalanes des que va començar oficialment...
03/08/2026 - Medi Ambient Aquest juliol a Palamós ha estat 2'1 graus més calorós que el de l'any passat
Si pensàvem que el juliol del 2025 havia estat un mes molt calorós, que ho va ser, ens vam quedar...
03/08/2026 - Serveis La central de reserves de FECOTUR treballa amb 9 empreses de turisme actiu
Després del fre que van suposar l'estiu passat les obres del passeig del Mar de Palamós, el...
03/08/2026 - Cultura Palamós i l'Ametlla de Mar preparen els 10 anys d'agermanament
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, i l'alcalde de l'Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, s'han reunit a...
Notícies relacionades: