01/03/2012 Societat
Feines de descàrrega d'un mercant al port de Palamós.
La Generalitat disposa de terrenys i diners per fer un Punt d’Inspecció Fronterer al port de Palamós. El Govern destinaria 300 mil euros a fer aquest equipament que permetria la revisió sanitària de determinades mercaderies extracomunitàries. Segons el director general de Transports, Ricard Font, ara només cal voluntat política de l’Estat per aprovar-ho i per destinar-hi un personal que, segons Font, no caldria que fos permanent. El responsable de Transports ho va dir ahir a Girona, durant l'acte de firma del conveni per a la promoció del trànsit de creuers als ports de Palamós i de Roses. Font es referia a que la Generalitat disposarà la infraestructura pel Punt d'Inspecció Fronterer i també per fer els tràmits dels passatgers de fora de la Unió Europea, l'anomenat espai Schengen. Escoltem-lo
CITA RICARD FONT 1
A partir d'aquí, segons la Generalitat, es tracta que el govern de l'Estat tingui voluntat política de tirar endavant aquests serveis. Ricard Font explica que no caldria posar personal nou.
CITA RICARD FONT 2
El Punt d'Inspecció Fronterer és una instal·lació d'inspecció fitosanitària de mercaderies provinents de fora de la Unió Europea. Si el port de Palamós tingués aquest servei podria diversificar el tipus de productes del seu trànsit comercial. D'altra banda, amb els tràmits d'accés a l'espai Schengen, el port podria facilitar el trànsit de passatgers extracomunitaris de creuers turístics, així com dels tripulants dels vaixells.
Ricard Font 1
Ricard Font 2
Totes les notícies:
22/07/2026 - Política L'oposició demana revisar els accessos d'emergència a la platja Gran
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir el Document Únic de Protecció Civil Municipal....
22/07/2026 - Medi Ambient Informadors ambientals fomenten bones pràctiques de fondeig i protecció del litoral
L'espai marí protegit Natura 2000 del Litoral del Baix Empordà compta per segon estiu seguit amb...
22/07/2026 - Societat L'hospital de Palamós estabilitza el nombre d'urgències però rep pacients més complexos
El servei d'urgències de l'hospital de Palamós ha estabilitzat el nombre d'atencions que presta...
22/07/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament invertirà 100.000 euros en un aparcament nou a Sant Joan
L'Ajuntament de Palamós ha posat a concurs públic el projecte per condicionar uns terrenys del...
22/07/2026 - Societat Campanya de la Diputació de Girona contra el malbaratament alimentari
El servei de Medi Ambient de la Diputació de Girona impulsa una campanya de sensibilització per...