L'activitat quirúrgica de l'hospital de Palamós baixa menys que en d'altres centres.

30/01/2012 Societat


Activitat en un dels quiròfans de l'hospital de Palamós.

Activitat en un dels quiròfans de l'hospital de Palamós.

L’hospital de Palamós ha estat un dels centres sanitaris gironins on menys es va reduir l’activitat quirúrgica durant l’any passat. L’hospital palamosí va fer, entre gener i octubre de 2011 un total de 1.089 operacions, un 3 per cent menys que el mateix període de 2010. Les dades les ha facilitat el Departament de Salut de la Generalitat, responent una pregunta de la diputada socialista gironina, Marina Geli.En total, l'hospital de Palamós va tenir en aquest període 36 intervencions quirúrgiques menys que al 2010. La davallada de l'activitat és menor que en d'altres centres hospitalaris de nivell similar. Per exemple, a Blanes les intervencions hn caigut d'un 12 i mig per cent, a Figueres, d'un deu i, a l'hospital d'Olot, s'ha fet un 9 i mig per cent més d'operacions.
En els onze hospitals de la Xarxa d'Utilització Pública a les comarques gironines, de 2010 a 2011 hi ha hagut una pèrdua d'activitat quirúrgica del 4'3 per cent i, en total, s'han intervingut cap a 600 persones menys. Sempre segons les dades facilitades pel Departament de Salut de la Generalitat, a partir d'una interpel·lació parlamentària de la diputada del PSC, Marina Geli. Els socialistes critiquen la retallada del pressupost de Salut, que xifren a Girona en un nou per cent entre 2010 i 2012. El PSC assegura que, en termes de despesa per habitant, la demarcació ha retrocedit fins al nivell que hi havia l'any 2005. La mitjana de despesa sanitària a Catalunya serà aquest any de 1.150 euros per càpita, mentre que a Girona aquesta ràtio es queda en només 832.



Totes les notícies:

Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...