30/11/2011 Medi Ambient
Joan Gea i Èrik Solés, avui durant la presentació del procés participatiu.
Aquest matí s'ha presentat oficialment el procés de participació ciutadana que guiarà la redacció de la nova ordenança de residus i neteja viària de Palamós. Com ja va explicar aquesta emissora, el Ple de l’Ajuntament ja ha aprovat la posada en marxa d’aquest procés que pretén estimular la ciutadania a presentar propostes pròpies que enriqueixin la futura ordenança. Aquest nou instrument de gestió haurà d'estar en servei l'estiu de l'any que ve.El regidor de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós, Èrik Solés, ha explicat avui que l'estiu és l'època de l'any en què el servei de neteja viària i gestió de residus rep una pressió més forta. Per aquest motiu, s'espera que l'ordenança estigui en servei abans de l'estiu de 2012. Solés apunta quin és l'objectiu fonamental del document que substituirà l'actual ordenança de residus, que data de 1992.
CITA ÈRIK SOLÉS
Palamós recicla ara el 29'6 per cent dels seus residus, entre quatre i cinc punts per sota de les mitjanes de la comarca del Baix Empordà i de la demarcació de Girona.
L'element diferencial que marcarà aquesta ordenança de residus, però, serà que la seva redacció estarà vinculada a la participació ciutadana. Aquest procés preveu recollir les opinions i propostes de la ciutadania per millorar l'actual servei de neteja. El regidor de Participació Ciutadana, Joan Gea, ha recordat avui que no és la primera experiència que impulsa l'Ajuntament de Palamós en aquest camp.
CITA JOAN GEA
Per a aconseguir la implicació ciutadana, s'han començat a repartir per Palamós uns cartells on es poden veure les lletres OR, acrònim d'Ordenança de Residus o d'Opineu-Responeu. Coincidint amb l'inici del mes de desembre es repartirà una enquesta a tots els domicilis de Palamós. També hi haurà una parada informativa itinerant. Dilluns, per exemple, estarà instal·lada a la Festa del Reciclatge, a la Nau dels 50 metres. El dia 13 estarà al mercat setmanal i el 18, a la Fira Nadalenca. Per últim, es faran dues reunions participatives obertes a tothom. La primera, el dia 15 de desembre i la segona, el 17, les dues a la sala polivalent de la biblioteca municipal. Al gener es realitzarà el pla de participació adreçat als comerços del municipi.
Èrik Solés
Joan Gea
Totes les notícies:
04/05/2026 - Societat Ensenyament orienta els alumnes que fan canvi de cicle educatiu
En el context dels períodes de preinscripció escolar pel curs que ve, l'Ajuntament de Palamós...
04/05/2026 - Societat Avui comencen les preinscripcions del Casal d'Estiu
L'Ajuntament de Palamós obre aquest dilluns, i fins al dia 10 de maig, el període de...
04/05/2026 - Societat La Síndica de Greuges reivindica la rehabilitació de l'antiga Unión Palamosense
La seu de la Sindicatura de Greuges de Palamós està pendent d'un projecte d'obres per fer-la més...
04/05/2026 - Societat L'hospital de Palamós vol millorar la comunicació entre professionals i usuaris
L'hospital de Palamós ha iniciat una campanya per millorar la relació entre pacients i...
04/05/2026 - Cultura 'Tertúlia literària' a la Biblioteca amb la novel·la 'Me'n vaig', de Jean Echenoz
Avui és primer dilluns de mes i la Biblioteca Municipal de Palamós programa, com és habitual, la...