17/11/2011 Política
El dictat que va organitzar ERC per defensar el català a les escoles va ser tot un èxit de participació.
El portaveu d’Esquerra Republicana a l’Ajuntament de Palamós, Dani Reixach, alerta del perill que corre la immersió lingüística davant d’una hipotètica victòria per majoria absoluta del Partit Popular en les eleccions generals. Reixach avisa que, a banda de les sentències que posen en entredit aquest model, un futur govern del PP també el pot fer perillar. No és cap secret que el Partit Popular no és precisament un defensor de la immersió lingüística a les escoles de Catalunya. La única excepció va venir del seu regidor a Palamós, Ricard Fontanet. En una decisió sense precedents, Fontanet va votar a favor d'una moció que reivindicava la defensa d'aquest model i del català com a llengua vehicular en l'ensenyament. La direcció del PP a Girona li va retreure aquesta decisió. Alhora però, va provocar els elogis de la resta de forces polítiques representades a l'Ajuntament de Palamós. Un d'ells va ser el portaveu d'ERC, Dani Reixach que considera, no obstant, que la postura de Fontanet és una excepció en un Partit Popular que, sempre que ha pogut, ha intentat sobreposar el castellà en vers el català. Davant la presumible victòria dels populars en les eleccions generals d'aquest diumenge, Reixach avisa del perill que corre l'actual model educatiu en català.
CITA DANI REIXACH 1
Reixach també ha dit que, després de l’èxit que va tenir a Palamós el dictat popular en defensa del català a l’escola el passat mes d’octubre, Esquerra no descarta organitzar altres iniciatives per reivindicar la immersió lingüística.
CITA DANI REIXACH 2
Dani Reixach creu que les sentències del Tribunal Suprem que ordenen que el castellà sigui també llengua vehicular en l'educació són un escàndol i un clar atac cap a la llengua. El regidor d’ERC, considera que cal protegir el català, perquè encara està en una situació evident de desavantatge respecte al castellà.
Dani Reixach 1
Dani Reixach 2
Totes les notícies:
06/08/2026 - Successos Els Mossos d'Esquadra resolen el cas dels joves que van entrar en la casa de colònies de la Fosca, i fan 3 detencions
Els Mossos d'Esquadra han detingut 3 nois, un menor d'edat i dos de 19 i 21 anys, relacionats amb...
06/08/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament de Palamós inicia la contractació per redactar projectes de prevenció d'inundacions
L'Ajuntament de Palamós ha iniciat la fase de licitació per a la redacció de 2 projectes d'obres...
06/08/2026 - Cultura Cobla Amb So de Dona i tàndem entre el baríton Guillem Batllori i La Principal del Llobregat
Tercera jornada, avui dijous, del festival Amb So de Cobla 2026 a Palamós, i primera amb...
06/08/2026 - Societat FECOTUR col·laborarà amb la donació de sang de la setmana entrant
L'Associació de Donants de Sang i el Foment Empresarial del Comerç i el Turisme de Palamós han...
06/08/2026 - Societat Nou vehicle de Protecció Civil per garantir les comunicacions en emergències grans
Protecció Civil de la Generalitat ha presentat un vehicle multioperador per reforçar la resposta...