28/10/2011 Societat
Entrada al centenari cementiri de Sant Joan.
Sant Joan commemora aquest cap de setmana els cent anys del seu cementiri. Sota el nom ‘Morir a Sant Joan’, l’associació de veïns d’aquest nucli organitza, demà i diumenge, dues visites guiades que conduirà l’historiador palamosí, Gabriel Martín. Les visites començaran a l’església de Santa Eugènia i acabaran al cementiri.Martí Martinench, membre de la junta de l'Associació de Veïns de Sant Joan, explica quin objectiu té aquesta activitat.
CITA MARTÍ MARTINENCH
Es farà un recorregut guiat que porta per títol 'Morir a Sant Joan'. El portarà el mateix Gabriel Martín i es farà demà, a partir d'un quart de sis de la tarda, i el diumenge a quarts de dotze del migdia. Francesc Matés, també membre de l'Associació de Veïns de Sant Joan, ha detallat què faran.
CITA FRANCESC MATÉS
Un cop finalitzat l'itinerari guiat, amb una durada aproximada de dues hores, s'oferirà als participants un tastet de vi claret i galetes d'ordi, dos productes que es consumien en els antics enterraments a pagès. Per tal de poder participar d'aquesta visita guiada, que és gratuïta, cal fer una inscripció prèvia a la llibreria Llegim.
L'antic Ajuntament de Sant Joan va aprovar la construcció d'un nou cementiri el 6 de novembre de 1906. Les obres es van allargar cinc anys i van costar poc més de deu mil pessetes de l'època. El cementiri tenia una secció catòlica i una civil. Una es va inaugurar el 16 d'abril de 1911 i l'altra, l'endemà.
Martí Martinench
Francesc Matés
Totes les notícies:
25/09/2026 - Cultura La Nau dels 50 metres s'obre a una nova edició de la Tecnofan Party
La festa de cultura digital Tecnofan Party aterra, una vegada més, a la Nau dels 50 metres de...
25/09/2026 - Serveis L'Empordà Wine & Food ens porta un cap de setmana de gastronomia, vins, música i cultura, al passeig del Mar
L'Àgora del passeig del Mar de Palamós serà l'escenari, des d'avui divendres i al llarg d'aquest...
25/09/2026 - Serveis Penúltima escala de creuer del setembre, amb el Marella Explorer
El port de Palamós rebrà aquest diumenge la penúltima escala de creuer d'aquest mes de setembre....
25/09/2026 - Medi Ambient Naturalistes de Girona fa un Bioblitz a Castell
L'Associació de Naturalistes de Girona presenta la primera edició del Bioblitz a Castell. Es...
25/09/2026 - Cultura Tertúlia sobre l'escola d'abans, amb l'associació Clau de Volta
L'associació Clau de Volta oferirà demà dissabte una tertúlia dins el cicle 'Les coses...