26/09/2011 Cultura
Tasques de rehabilitació de l'embarcació 'Pepito'.
Aquest cap de setmana s’ha posat en marxa la segona edició del Taller de Restauració i Manteniment d’Embarcacions de Fusta, que organitza el Museu de la Pesca de Palamós. Els participants treballen en la rehabilitació del llagut ‘Pepito’, propietat del mateix museu. El taller, que aporta formació teòrica i pràctica sobre el treball i el manteniment de la fusta en embarcacions tradicionals, continuarà durant els tres primers dissabtes del mes d’octubre.En la primera sessió s'ha fet una introducció a les tècniques i a les eines de treball dels mestres d'aixa. El contingut de les sessions contemplen la teoria però, sobretot, la pràctica i la manipulació d'eines i materials utilitzats pels mestres d'aixa. Un altre aspecte que es té en compte és el del vocabulari de l'activitat, un element de gran valor patrimonial que també s'ha de conservar. Raül Mata és tècnic de patrimoni del Museu de la Pesca de Palamós.
CITA RAÜL MATA
En les tres sessions que queden d'aquest Taller de Restauració i Manteniment d'Embarcacions de Fusta es faran pràctiques de calafat, aplicació de coles, polir, pintar i preparar les juntes per a l'aplicació d'estopa nova. Les classes estan supervisades per dos reconeguts mestres d'aixa com són Nicolas Stoll, actualment en actiu a Palamós, i Jaume Cusí, que ja està jubilat. Aquest darrer recorda que la feina de mestre d'aixa ha evolucionat molt, especialment pel que fa al tractament dels materials.
CITA JAUME CUSÍ
El taller de restauració d'embarcacions s'està fent en una drassana de Palamós. L'espai reduït fa que només s'hi hagin pogut apuntar vuit persones, tot i que hi havia trenta sol·licituds. Això fa que el Museu de la Pesca i la Càtedra d'Estudis Marítims, organitzadors de l'activitat, es plantegin repetir-la la pròxima primavera. L'embarcació que estan restaurant els participants és el llagut 'Pepito' que va ser donat a l'Ajuntament de Palamós pels seus propietaris, els germans Ferrés. El 'Pepito' va ser construït a la platja de Palamós l'any 1916 pel mestre d'aixa Jaume Costa Julià.
Raül Mata
Jaume Cusí
Totes les notícies:
03/08/2026 - Societat L'hospital de Palamós millora la mitjana catalana en satisfacció dels usuaris
El de Palamós és un dels 3 hospitals gironins que ha superat la mitjana catalana en satisfacció...
03/08/2026 - Societat Ja han mort 16 persones a les platges catalanes i Protecció Civil crida a la prudència
Un total de 16 persones han mort ofegades a les platges catalanes des que va començar oficialment...
03/08/2026 - Medi Ambient Aquest juliol a Palamós ha estat 2'1 graus més calorós que el de l'any passat
Si pensàvem que el juliol del 2025 havia estat un mes molt calorós, que ho va ser, ens vam quedar...
03/08/2026 - Serveis La central de reserves de FECOTUR treballa amb 9 empreses de turisme actiu
Després del fre que van suposar l'estiu passat les obres del passeig del Mar de Palamós, el...
03/08/2026 - Cultura Palamós i l'Ametlla de Mar preparen els 10 anys d'agermanament
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, i l'alcalde de l'Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, s'han reunit a...