20/09/2011 Obres i Urbanisme
Una vista de l'actual aparcament de l'Arbreda.
L’empresa que construeixi el futur aparcament soterrat de l’Arbreda explotarà aquesta instal•lació però també les 1.050 places d’estacionament en zona verda i zona blava que hi haurà a Palamós a partir de l’any 2013. Ho farà per un termini de 40 anys. Aquesta és una condició imprescindible per fer rendible l’operació, segons l’estudi de viabilitat del projecte. El cost total de l’obra serà de 6’8 milions d’euros, incloent la urbanització de la superfície de l’aparcament com a plaça pública. Concretament, fer l'aparcament en el subsol de l'antic camp de futbol del carrer de Cervantes costarà 5'3 milions. La urbanització de la plaça és un milió més, i la resta se'n va en despeses de projecte i direcció d'obres. És una despesa important en època de recessió econòmica i l'Ajuntament de Palamós no l'assumirà. Per això ha apostat per un règim de concessió d'obra pública. Això vol dir que una empresa privada correrà amb la despesa a canvi d'explotar l'aparcament durant 40 anys. No només això, per fer rendible l'operació l'Ajuntament de Palamós també li farà concessió, durant el mateix període, de les 500 places de zona blava i de les 550 de zona verda que el municipi tindrà l'any 2013. Les de zona verda són totes de nova creació i se situaran en l'àmbit del Pla de Barris, al Pedró i a l'Eixample. A partir de 2013 els usuaris pagaran 1'32 euros per hora per aparcar a les zones blaves. A les zones verdes, la gent de fora pagarà 1'83 euros per hora i, els residents, només un euro a la setmana. L'aparcament soterrat tindrà 343 places, una seixantena menys que el pàrquing de superfície que hi ha ara. L'empresa concessionària en podrà llogar una quarta part. La resta seran de rotació, a un preu de dos euros per cada hora d'estacionament.
La construcció d'aquest aparcament forma part d'un projecte de reforma integral del sector de l'Arbreda. Inclou fer l'equipament i, alhora, la urbanització de la superfície i la construcció de la primera fase d'un edifici de serveis municipals. La idea de l'Ajuntament de Palamós és que tot ho faci una mateixa empresa. Ho diu el seu regidor d'Urbanisme, Josep Palet.
CITA JOSEP PALET
L'estudi de viabilitat de l'aparcament de l'Arbreda inclou una enquesta a 266 persones, la majoria veïnes de Palamós. El 85 per cent està d'acord amb fer l'aparcament soterrat, tot i que la major part aposta perquè sigui gratuït pels residents.
Josep Palet
Totes les notícies:
29/06/2026 - Successos Els Mossos investiguen un cas de tocaments a noies menors en una casa de colònies de Palamós
Els Mossos d'Esquadra investiguen un cas de presumptes tocaments a dues adolescents que passaven...
29/06/2026 - Medi Ambient Compromís de les administracions per la depuradora nova
Com ja us explicàvem dies enrere, la depuradora d'aigües residuals de Mont-ras ja ha gairebé...
29/06/2026 - Cultura Joventut fa un balanç bo de les Barraques 2026
L'espai de Barraques de la platja Gran ha estat, un any més, un dels pols d'atracció dels actes...
29/06/2026 - Cultura Palamós recordarà la Guerra Civil i la repressió franquista amb una visita a les bateries del Molí de Vent
L'Ajuntament de Palamós vol aprofitar el Dia Nacional en Memòria de les Víctimes de la Guerra...
29/06/2026 - Successos Rescaten en estat crític una dona ofegada a la platja Gran
Els serveis d'emergència es van mobilitzar aquest dissabte a Palamós per atendre una dona que es...