14/09/2011 Societat
El Ple de l'Ajuntament de Palamós, reunit ahir.
Tots els grups polítics representats a l’Ajuntament de Palamós, inclòs el Partit Popular, es van pronunciar ahir en favor del català com a llengua vehicular a l'escola. El Ple municipal va aprovar per unanimitat la moció de suport a la immersió lingüística, proposada per la plataforma somescola.cat. El text aprovat ahir eliminava, no obstant, la part de la moció on es crida a desobeir les sentències contràries al català com a única llengua vehicular de l'ensenyament a Catalunya.Això és el que va determinar el Tribunal Suprem i el que ara ha ratificat una interlocutòria del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. Segons això, el castellà ha de ser llengua vehicular de l'ensenyament, rang que fins ara només tenia el català. La moció aprovada ahir pel Ple de l'Ajuntament de Palamós expressa el seu rebuig a aquestes resolucions judicials i dóna suport incondicional al model d'escola catalana. El text va tenir el suport de tots els grups municipals representats al Consistori palamosí. Això inclou també el Partit Popular, que en altres institucions no ha volgut donar suport a iniciatives similars. El regidor del PP a Palamós, Ricard Fontanet, va justificar així el seu 'sí' a la moció.
CITA RICARD FONTANET
Des del grup d'Entesa, el seu regidor Èrik Solés, va denunciar que es vol fer marxa enrere a conquestes de la societat catalana que va costar molt aconseguir.
CITA ÈRIK SOLÉS
Especialment contundent es va mostrar el grup d'Esquerra Republicana de Catalunya, que va apel·lar a la independència com a única sortida a aquestes situacions. El portaveu. Dani Reixach, va parlar de persecució a la llengua i la cultura catalanes.
CITA DANI REIXACH
La moció original del col·lectiu somescola.cat incorpora una frase que insta a desobeir aquestes sentències contràries a la immersió lingüística en català. A recomanació del secretari municipal, el Ple de Palamós va suprimir aquesta part. Esquerra va dir que no calia fer-ho i el regidor de Convergència i Unió, Joan Roches, hi va estar d'acord.
CITA JOAN ROCHES
Per últim, l'alcaldessa de Palamós, la socialista Teresa Ferrés, va parlar dels bons resultats que ha donat la immersió lingüística en l'ensenyament català.
CITA TERESA FERRÉS
Dilluns passat, l'Ajuntament de Palamós ja va convocar una concentració ciutadana en defensa de l'escola en català. A l'acte hi van anar gairebé 200 persones.
Ricard Fontanet
Èrik Solés
Dani Reixach
Joan Roches
Teresa Ferrés
Totes les notícies:
08/05/2026 - Serveis El Marella Explorer desembarca turisme britànic al port
Avui tenim escala de creuer al port de Palamós, la segona d'aquest mes de maig. Va a càrrec del...
08/05/2026 - Societat Jornada doble de donació de sang i plasma, la setmana que ve a Palamós
El Banc de Sang i Teixits de Catalunya i l'Associació de Donants programaran aquesta setmana que...
08/05/2026 - Societat Preinscripcions obertes pels programes formatius del Pla de Transició al Treball
Des d'aquesta setmana està oberta la preinscripció als programes de formació i inserció del Pla...
08/05/2026 - Política L'ANC porta a Palamós la presentació del llibre d'Aleix Sarri 'Ànima de República'
Demà dissabte, l'Assemblea Nacional Catalana porta a la Biblioteca de Palamós un altre acte del...
08/05/2026 - Societat Més de 300 persones participaran aquest diumenge a la Festa de la Gent Gran
Palamós celebrarà aquest diumenge 10 de maig la seva Festa de la Gent Gran. L'activitat es durà...