La Cambra de Comerç vol una reserva marina amb consens.

26/08/2011 Medi Ambient


Imatge aèria de les illes Formigues i el litoral proper.

Imatge aèria de les illes Formigues i el litoral proper.

La Cambra de Comerç de Palamós manté que la reserva Illes Formigues-Costa Brava serà un element interessant per a la promoció econòmica de la zona, sempre que es faci de forma consensuada. La Cambra afirma que no té prou informació per dir si el projecte està o no en perill, després que el Ministeri de Medi Ambient el tingui aturat per falta de pressupost. La Cambra va presentar al·legacions per millorar la proposta, l'any passat.Cal recordar que el projecte fa més d'un any que està aturat. El Ministeri de Medi Ambient assegura que és el més avançat de tots els que gestiona hores d'ara arreu de l'Estat espanyol. L'administració central, però, està fent una priorització de recursos i 'Illes Formigues-Costa Brava' només tirarà endavant quan hi hagi diners per al seu manteniment. Això ha desfermat algunes sospites sobre si les restriccions pressupostàries poden suposar el tancament definitiu de la carpeta d'aquest projecte. El president de la Cambra de Comerç de Palamós, Xavier Ribera, diu que li falta informació per saber-ho i que, en tot cas, el posicionament de la institució sobre la futura reserva d'interès pesquer, no ha variat.
CITA XAVIER RIBERA
L'any passat, la Cambra de Comerç de Palamós va presentar un paquet de set al•legacions al projecte de reserva marina ‘Illes Formigues-Costa Brava’. Les al•legacions anaven en el sentit d’autoritzar l’activitat nàutica esportiva de competició, de facilitar el fondeig i de permetre la participació de la Cambra en el comitè de gestió i seguiment de la reserva.


Xavier Ribera



Totes les notícies:


Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...