17/08/2011 Cultura
Una sessió de 'Converses de taverna' a Palamós.
Palamós és un dels tres municipis gironins seleccionats per participar en el projecte ‘Tallers de memòria oral’. Es tracta d’una iniciativa que impulsa el Departament de Cultura de la Generalitat. La seva finalitat és recopilar la memòria personal, col•lectiva i històrica del patrimoni cultural comú. Palamós hi participaria a través del Museu de la Pesca, amb activitats com les ‘Converses de taverna’ o ‘Imatges que fan parlar'. 'Converses de taverna' és un cicle de xerrades encaminades a obtenir informació oral sobre aspectes relacionats amb el patrimoni marítim de Palamós. Aquesta darrera temporada, per exemple, se n'han dedicat als peixaters, a la subhasta, als científics marins, la meteorologia o a la cuina de tradició marinera. Una finalitat similar té 'Imatges que fan parlar'. Sobre una projecció de fotografies antigues, el públic assistent les interpreta i aporta informació oral que els documentalistes recullen. El director del Museu de la Pesca, Miquel Martí, en destaca la participació.
CITA MIQUEL MARTÍ
Aquestes activitats al voltant del patrimoni marítim són la contribució que fa Palamós al programa 'Tallers de memòria oral', que promou el govern de la Generalitat amb l'objectiu de recollir i documentar el patrimoni etnològic del país. En total es faran 51 actes diferents a dotze municipis de Catalunya. A Girona només n'hi ha tres: Palamós, Torroella de Montgrí i el nucli de Joanet, al municipi d'Arbúcies. El programa es desenvoluparà entre el pròxim mes de setembre i març de 2012.
Miquel Martí
Totes les notícies:
31/07/2026 - Medi Ambient Palamós posa fil a l'agulla per reposar les boies vandalitzades i els Mossos faran més vigilància
L'Ajuntament de Palamós ja ha iniciat el procés per reposar les boies de seguretat que, a...
31/07/2026 - Serveis El Marella Explorer tanca avui les escales de creuer del juliol
Avui divendres hi ha l'última escala de creuer d'aquest mes de juliol al port de Palamós. El seu...
31/07/2026 - Cultura 1.700 persones ja han passat pel Rumb(A)Palamós 2026, que avui abaixa el teló
El festival Rumb(A)Palamós programa avui el cinquè i darrer concert de l'edició d'aquest any. La...
31/07/2026 - Cultura El correfoc obre la Festa Major de Sant Joan
Avui divendres es posa en marxa una nova edició de la Festa Major de Sant Joan, organitzada per...
31/07/2026 - Cultura La Fosca dona la benvinguda a l'agost amb la Cantada d'Havaneres
L'Associació Amics de la Fosca organitzarà demà dissabte una nova edició de la tradicional...