27/07/2011 Medi Ambient
L'embarcació de neteja, aquest matí al moll Vell de Palamós.
Palamós i Calonge han posat en marxa el servei mancomunat de neteja d’aigues litorals. La recollida de brossa marina es farà tots els dies, menys el dijous, en horari de matí i de tarda, fins a mitjan del mes de setembre. Calonge aportarà l’embarcació i Palamós assumirà els costos de prestació del servei, uns 10.500 euros. Els dos municipis van signar aquest conveni després que la Generalitat anunciés que aquest any no contractaria vaixells per fer la recollida de residus sòlids a la costa catalana. Palamós i Calonge han considerat necessària la prestació d'aquest servei per assegurar la qualitat de les aigües de bany de les seves platges. L'embarcació, del tipus Mar Net, permetrà eliminar els possibles residus que es detectin a les zones litorals. Escoltem el regidor de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós, Èrik Solés.
CITA ÈRIK SOLÉS 1
Calonge aporta l'embarcació, mentre Palamós assumeix els costos del combustible i del personal, a través de l'empresa Urbaser, concessionària del servei municipal de neteja. El regidor Èrik Solés explica que s'ha buscat una fórmula de treball que sigui, per damunt de tot, flexible.
CITA ÈRIK SOLÉS 2
El conveni de neteja d'aigües litorals que han firmat Palamós i Calonge contempla també la creació d'una comissió tècnica que farà un seguiment del servei. La seva finalitat serà coordinar-lo i resoldre les incidències que puguin sorgir. També hi col·labora l'empresa palamosina General Nàutic, que cedeix gratuïtament l'amarratge de l'embarcació.
Èrik Solés 1
Èrik Solés 2
Totes les notícies:
29/06/2026 - Successos Els Mossos investiguen un cas de tocaments a noies menors en una casa de colònies de Palamós
Els Mossos d'Esquadra investiguen un cas de presumptes tocaments a dues adolescents que passaven...
29/06/2026 - Medi Ambient Compromís de les administracions per la depuradora nova
Com ja us explicàvem dies enrere, la depuradora d'aigües residuals de Mont-ras ja ha gairebé...
29/06/2026 - Cultura Joventut fa un balanç bo de les Barraques 2026
L'espai de Barraques de la platja Gran ha estat, un any més, un dels pols d'atracció dels actes...
29/06/2026 - Cultura Palamós recordarà la Guerra Civil i la repressió franquista amb una visita a les bateries del Molí de Vent
L'Ajuntament de Palamós vol aprofitar el Dia Nacional en Memòria de les Víctimes de la Guerra...
29/06/2026 - Successos Rescaten en estat crític una dona ofegada a la platja Gran
Els serveis d'emergència es van mobilitzar aquest dissabte a Palamós per atendre una dona que es...