Agenda del divendres.

15/07/2011 Cultura


El grup L'Empordanet actua avui a Sa Riera.

El grup L'Empordanet actua avui a Sa Riera.

Per fi és divendres!. Arribem a les portes del cap de setmana i, de sobte, puja la temperatura de les activitats lúdiques i culturals al nostre entorn. Prepareu-vos perquè avui mateix ja hi ha moltes coses que poden ser del vostre interès, i no seria qüestió que les passéssiu per alt.CONCERTS
Hem hagut d'esperar al tercer divendres de juliol perquè alci el teló un dels festivals musicals de més prestigi a la Costa Brava. Aquesta nit comença el festival Jardins de Cap Roig, a Calella de Palafrugell, i ho fa amb la mítica formació Chicago obrint el cartell. La banda nordamericana té ja més de 40 anys d'història i 30 discos publicats. Avui, a partir de les deu de la nit, ofereix a Calella els èxits més destacats del seu rock adult i melòdic.

Deixem Cap Roig i anem cap a l'Estartit on, aquesta tarda arrenca la sisena edició del Festival Beatles Weekend. A les set, al Consell Municipal, inauguren l'exposició 'Beatles', amb fotografies del fons de Josep Maria Francino. Després, a partir de les nou, l'església de Santa Anna acull el concert 'Beatles a la corda', amb l'Orquestra de Cambra de l'Empordà.

A Platja d'Aro, com tots els divendres a la nit, el jazz es farà amo i senyor de la platja del Cavall Bernat. A les onze, Nit de Jazz amb l'actuació del grup De Diego Brothers.

I encara una proposta més, no tan musical però sí vinculada a la dansa. L'espectacle Intertourdansa arriba aquesta nit, a partir de les deu, a Mont-ras. La representació d'aquest muntatge professional de ball i veu es fa a la plaça de l'Església.

FESTES MAJORS
Avui comencen els actes previs de la Festa Major de Palafrugell. A les vuit del vespre, la sala d'exposicions del Teatre Municipal acull l'acte d'inauguració de l'exposició 'De Norma Jean a Marilyn'.

Tot seguit, a les nou, audició de sardanes a la plaça Nova amb la cobla Costa Brava.

I destaquem també l'onzena edició de la Festa de la Rambla Generalitat de Sant Feliu de Guíxols. Avui, un únic acte i, a més, pensat per a la mainada. Des de les sis de la tarda, castells inflables.

ESPECTACLES
I més estrenes per a aquesta nit de divendres. Comença la setzena edició de la Fira del Circ al Carrer de La Bisbal d'Empordà. El tret de sortida es dóna a les deu de la nit amb una cercavila del grup Meneo que els portarà fins al passeig de Marimon Asprer. A partir d'aquí se succeiran les actuacions al carrer, destacant especialment la del grup Rock a Lili, acompanyat de la companyia Aire de Cirque. Es tracta de recrear l'ambient d'un cabaret berlinès dels anys trenta. Aires gòtics per a una proposta musical irreverent, amanida amb exercicis de trapezi, monocicle o equilibris.

HAVANERES I SARDANES
Enmig de propostes més innovadores, els clàssics com l'havanera i la sardana també tenen el seu lloc. A Begur, per exemple, a les deu de la nit hi ha una cantada d'havaneres amb el grup L'Empordanet. On?. A la platja de Sa Riera.

I a Sant Feliu de Guíxols, al passeig del Mar, audició de sardanes amb la cobla Vila de la Jonquera. A partir d'un quart d'onze de la nit.

VARIS
Més coses per a ocupar el vostre lleure en aquest divendres. A Calonge, des d'ara i fins a la mitjanit, se celebra la Festa de Nit de les botigues. Hi haurà mercat hippy i animació musical itinerant amb el grup Bloc Quilombo.

A les set de la tarda, al Teatre Mundet de Sant Antoni, taller de country i, a dos quarts de nou, a ballar batuka a la plaça de la Llibertat.

Ja que hem parlat de country, recordeu també que al passeig del Mar de Palamós cada divendres hi ha classes de ball en línia. Les fan a l'escenari de ponent, a les vuit del vespre.

I encara una cosa més, en aquest cas de caire exclusivament infantil. A les sis de la tarda, a la biblioteca pública de Palafrugell fan l'hora del conte. Avui amb la companyia Vadecontes, que explicarà 'Va de l'estiu'.

VISITES GUIADES
Abans d'acabar, recordeu que el Museu de la Pesca de Palamós organitza demà dissabte la ruta literària 'El Palamós de Truman Capote'. Itinerari guiat en commemoració dels 50 anys de l'arribada de l'escriptor a Palamós. Se surt a les set de la tarda, el preu és de cinc euros i cal fer una reserva al mateix Museu.

I això és tot!. Que ho passeu molt bé i bon cap de setmana a tothom!.



Totes les notícies:


Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...