13/07/2011 Societat
Barques en processó a Palamós.
Més d'una vintena d’embarcacions s’han inscrit per participar en la processó marítima que, diumenge vinent, commemorarà una nova festivitat de la Mare de Déu del Carme. La processó sortirà del port de Palamós cap a un quart d’una del migdia i farà un recorregut d’anada i tornada a les illes Formigues. La imatge de la patrona de la gent del mar viatjarà en aquesta ocasió a bord de la barca d’arrossegament ‘Germanor’.El programa d'actes, no obstant, començarà el dissabte. A partir de les set de la tarda s'inaugurarà a la Casa del Mar l'exposició de treballs manuals i artesania, realitzats per dones de pescadors palamosins. A la nit, a dos quarts d'onze, hi haurà el tradicional gran ball de revetlla. Això es farà a l'esplanada de la llotja i anirà a càrrec del conjunt Boogie-Woogie. L'endemà diumenge, a les onze, missa a l'església de Santa Maria del Mar en honor a la patrona de la gent del mar. Després, la imatge de la Mare de Déu del Carme baixarà en processó fins al port pesquer, acompanyada dels geganters i grallers de Palamós i de la cobla Baix Empordà. La imatge es carregarà a l'embarcació 'Germanor' i començarà la processó, a la qual s'han inscrit ja més de vint barques de pesca. El destí seran les illes Formigues. Ja fa un parell d'anys que hi van, en un acte de reivindicació de la reserva d'interès pesquer. Josep Grassot, secretari de la Confraria de Pescadors de Palamós.
CITA JOSEP GRASSOT
La processó marítima de la Mare de Déu del Carme a Palamós té ja més de 60 anys d'història. Un llarg periple que ha donat lloc a una evolució en el significat d'aquesta festa. Ho explica el director del Museu de la Pesca de Palamós, Miquel Martí.
CITA MIQUEL MARTÍ
Els actes de les festes de la Mare de Déu del Carme, programats per a aquest cap de setmana, estan organitzats per la Confraria de Pescadors de Palamós, amb la col·laboració de l'Ajuntament.
Josep Grassot
Miquel Martí
Totes les notícies:
28/09/2026 - Política JuntsxCat demana al parlament la millora de l'institut escola Vila-romà
Junts per Catalunya ha presentat una proposta de resolució al Parlament, per desencallar el...
28/09/2026 - Societat L'hospital de Palamós digitalitza les biòpsies
El Servei d'Anatomia Patològica de l'hospital de Palamós ha començat el procés de...
28/09/2026 - Serveis Els càmpings gironins demanen millores en el transport públic
El sector dels càmpings gironinis reclama millores en el transport públic i enllaços més...
28/09/2026 - Societat L'Associació de Donants de Sang de Girona fa 50 anys
L'Associació de Donants de Sang de Girona va celebrar ahir, en un acte al Teatre Municipal de la...
28/09/2026 - Societat Calonge i Sant Antoni cedeix 2 solars per a habitatge protegit
L'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ha conveniat amb l'Agència de l'Habitatge de Catalunya la...