07/07/2011 Cultura
Les 'barques del peix', al moll Vell.
El Museu de la Pesca de Palamós incorpora aquest estiu la seva extensió flotant a l’oferta de visites guiades. Es tracta de les embarcacions ‘Gacela’ i ‘Estrella polar’. Són dues barques de pesca que van ser donades al Museu pels seus antics propietaris. Després d’anys de rehabilitació, ara s’utilitzen per ajudar a difondre els valors del patrimoni marítim i pesquer de Palamós.La inauguració oficial d'aquesta extensió del Museu de la Pesca es va fer el passat mes de març, coincidint també amb la inauguració de l'Espai del Peix. La 'Gacela' i l''Estrella polar' estan amarrades al moll Vell del port de Palamós, davant mateix del Museu. Les barques són visitables a través d'una visita guiada que també inclou el Museu i que es fa els dimecres, a les cinc de la tarda, i els dissabtes, a les set. A banda, els dimarts també s'hi fa el taller de nusos mariners. Les anomenades 'barques del peix' són un bon argument per conèixer de primera mà com és la vida a bord d'un pesquer. Miquel Martí, director del Museu de la Pesca de Palamós.
CITA MIQUEL MARTÍ
L''Estrella polar' va passar a mans de l'Ajuntament de Palamós l'any 2002. És una antiga teranyina que va feinejar des del 1973 fins al 2001. Aquest patrimoni es va ampliar posteriorment amb la 'Gacela', un pesquer d'arrossegament amb més de cinquanta anys d'història. Per últim, s'ha incorporat també la 'Felicitat', una barca de pesca artesanal que, ara per ara, no és visitable.
Miquel Martí
Totes les notícies:
18/06/2026 - Medi Ambient La depuradora de residuals ja fa tot el tractament de l'aigua, com abans del temporal 'Harry'
La depuradora d'aigües residuals de Mont-ras ha recuperat tota la seva capacitat de tractament,...
18/06/2026 - Política L'abstenció de JuntsxCat permet aprovar les factures pendents de la deixalleria
El govern municipal de Palamós, format per ERC i el PSC, ha pogut desbloquejar el pagament de...
18/06/2026 - Cultura El palamosí Christian Caner és un dels protagonistes de l'espot de Nike pel Mundial de futbol, el més car de la història
El palamosí Christian Caner és un dels protagonistes de l'espot publicitari de Nike pel Mundial...
18/06/2026 - Societat SSIBE dona la benvinguda a 14 nous residents
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà ha fet el tradicional acte de benvinguda als nous...
18/06/2026 - Cultura El restaurant 'Maria de Cadaqués' fa 90 anys i ho celebra amb l'edició d'un llibre
Aquest 2026, el restaurant 'Maria de Cadaqués' fa 90 anys. Fundat al 1936, està situat al carrer...