28/06/2011 Cultura
L'alcaldessa Teresa Ferrés, Paunero i la regidora Artigas, després de conèixer el veredicte del jurat.
El projecte titulat ‘Un segle de vida de la Cooperativa La Equitativa de Palamós’ ha estat el guanyador de la sisena convocatòria de la beca que, precisament, porta el nom d’aquesta entitat. El treball, coordinat per Francesc Xavier Paunero, pretén contextualitzar la història de la Cooperativa i analitzar la seva evolució en funció de cada període. La dotació de la beca és de 3.100 euros i es concedeix cada dos anys. En aquesta ocasió s’havien presentat cinc projectes candidats.'Un segle de vida de la Cooperativa La Equitativa de Palamós' és un projecte que afecta àmbits diversos com l'economia, la geografia humana, l'antropologia social, la història i la sociologia. L'equip que treballarà el tema està coordinat per Francesc Xavier Paunero, doctor en geografia humana a la Universitat de Girona. També en formen part Octavio Montes, doctor del Colegio de Michoacán, a Mèxic, i Martín Manuel Checa-Artasu, doctor del Departamento de Sociología de la Universidad Autónoma Metropolitana, també de Mèxic. Carme Adroher, responsable del Servei d'Arxiu Municipal de Palamós, ha destacat avui el prestigi acadèmic d'aquest equip i l'oportunitat d'haver triat un tema com el del cooperativisme.
CITA CARME ADROHER 1
En total, en aquesta ocasió han optat a la Beca Cooperativa La Equitativa un total de cinc projectes. A banda del guanyador, hi havia 'De la Cobla de Tres Quartans a la Cobla Orquestra Empordà: Cobles i orquestres antigues de Palamós', de Lluís Mercader. També es van presentar 'Estudi espacial i temporal de les aigües del litoral del municipi de Palamós', d'Irene Sàez, 'estudi biològic del congre comú a l'àrea de pesca de Palamós', de Lídia Serra, i 'Investigació sobre el claustre romànic conservat al mas del Vent, antic mas Brugarol', de Gerardo Boto. Carme Adroher ha remarcat la gran qualitat de totes les propostes, un fet que, segons diu, prestigia aquesta beca.
CITA CARME ADROHER 2
La Beca Cooperativa La Equitativa, que es convoca cada dos anys, la resol un jurat format per diversos representants del món universitari, membres de l'Àrea de Cultura i Patrimoni de l'Ajuntament de Palamós, un representant de l'antiga Cooperativa, i presidit per la regidora de l'Àrea, Gràcia Artigas.
Carme Adroher 1
Carme Adroher 2
Totes les notícies:
08/05/2026 - Serveis El Marella Explorer desembarca turisme britànic al port
Avui tenim escala de creuer al port de Palamós, la segona d'aquest mes de maig. Va a càrrec del...
08/05/2026 - Societat Jornada doble de donació de sang i plasma, la setmana que ve a Palamós
El Banc de Sang i Teixits de Catalunya i l'Associació de Donants programaran aquesta setmana que...
08/05/2026 - Societat Preinscripcions obertes pels programes formatius del Pla de Transició al Treball
Des d'aquesta setmana està oberta la preinscripció als programes de formació i inserció del Pla...
08/05/2026 - Política L'ANC porta a Palamós la presentació del llibre d'Aleix Sarri 'Ànima de República'
Demà dissabte, l'Assemblea Nacional Catalana porta a la Biblioteca de Palamós un altre acte del...
08/05/2026 - Societat Més de 300 persones participaran aquest diumenge a la Festa de la Gent Gran
Palamós celebrarà aquest diumenge 10 de maig la seva Festa de la Gent Gran. L'activitat es durà...