28/06/2011 Cultura
L'alcaldessa Teresa Ferrés, Paunero i la regidora Artigas, després de conèixer el veredicte del jurat.
El projecte titulat ‘Un segle de vida de la Cooperativa La Equitativa de Palamós’ ha estat el guanyador de la sisena convocatòria de la beca que, precisament, porta el nom d’aquesta entitat. El treball, coordinat per Francesc Xavier Paunero, pretén contextualitzar la història de la Cooperativa i analitzar la seva evolució en funció de cada període. La dotació de la beca és de 3.100 euros i es concedeix cada dos anys. En aquesta ocasió s’havien presentat cinc projectes candidats.'Un segle de vida de la Cooperativa La Equitativa de Palamós' és un projecte que afecta àmbits diversos com l'economia, la geografia humana, l'antropologia social, la història i la sociologia. L'equip que treballarà el tema està coordinat per Francesc Xavier Paunero, doctor en geografia humana a la Universitat de Girona. També en formen part Octavio Montes, doctor del Colegio de Michoacán, a Mèxic, i Martín Manuel Checa-Artasu, doctor del Departamento de Sociología de la Universidad Autónoma Metropolitana, també de Mèxic. Carme Adroher, responsable del Servei d'Arxiu Municipal de Palamós, ha destacat avui el prestigi acadèmic d'aquest equip i l'oportunitat d'haver triat un tema com el del cooperativisme.
CITA CARME ADROHER 1
En total, en aquesta ocasió han optat a la Beca Cooperativa La Equitativa un total de cinc projectes. A banda del guanyador, hi havia 'De la Cobla de Tres Quartans a la Cobla Orquestra Empordà: Cobles i orquestres antigues de Palamós', de Lluís Mercader. També es van presentar 'Estudi espacial i temporal de les aigües del litoral del municipi de Palamós', d'Irene Sàez, 'estudi biològic del congre comú a l'àrea de pesca de Palamós', de Lídia Serra, i 'Investigació sobre el claustre romànic conservat al mas del Vent, antic mas Brugarol', de Gerardo Boto. Carme Adroher ha remarcat la gran qualitat de totes les propostes, un fet que, segons diu, prestigia aquesta beca.
CITA CARME ADROHER 2
La Beca Cooperativa La Equitativa, que es convoca cada dos anys, la resol un jurat format per diversos representants del món universitari, membres de l'Àrea de Cultura i Patrimoni de l'Ajuntament de Palamós, un representant de l'antiga Cooperativa, i presidit per la regidora de l'Àrea, Gràcia Artigas.
Totes les notícies:
29/09/2026 - Societat Els agents de la Policia Local de Palamós deixen de fer hores extres
La plantilla de la Policia Local de Palamós ha decidit deixar de fer hores extres, segons ha...
29/09/2026 - Successos Detenen una parella per amenaçar amb un ganivet el porter d'un local de la Planassa
La Policia Local de Palamós ha detingut un home i una dona per, presumptament, amenaces amb arma...
29/09/2026 - Societat Protecció Civil activa l'alerta de l'INUNCAT davant un dimarts de pluja intensa
Protecció Civil de la Generalitat ha activat en fase d'alerta el Pla d'emergències per...
29/09/2026 - Serveis El port de Palamós tanca avui les escales de setembre amb el Silver Spirit
El port de Palamós posarà avui el punt i final a les 10 escales de creuer que ha rebut al llarg...
29/09/2026 - Societat Creu Roja prepara el seu segon sopar solidari
El 15 d'octubre vinent, Creu Roja Palamós celebrarà la segona edició del seu Sopar Solidari....