21/06/2011 Societat
Muntatge del recinte de barraques, aquest matí.
El recinte de barraques de Festa Major està ultimant la seva instal•lació, de cara a obrir les portes demà a la nit. L’espai oferirà activitats fins al diumenge vinent, darrer dia de la festa. Barraques dóna cabuda a vuit entitats que estan representades en una comissió. Aquesta s’encarrega de decidir, per exemple, els grups que tocaran en els concerts. Aquesta és la setena Festa Major de Palamós que tindrà recinte de barraques a la platja Gran. L'activitat ha trobat el lloc idoni on desenvolupar-se i ha anat guanyant adeptes amb el pas del temps, fins a convertir-se en un autèntic referent festiu. Miquel Aixarch és membre de la Comissió Barraques de Palamós.
CITA MIQUEL AIXARCH
La Comissió integra les vuit entitats cíviques de Palamós que tenen barraca, a més de l'ONG Proide que s'encarrega de la gestió dels gots solidaris. Les entitats estan obligades a reinvertir els beneficis que obtenen a barraques, amb la venda de beguda i menjar, en el finançament de les activitats que fan al llarg de l'any. Si això s'incompleix, l'entitat pot perdre la barraca i ser substituïda per alguna de les que hi ha en llista d'espera. La Comissió de Barraques també participa puntualment en d'altres actes. Recentment va portar el servei de bar de la pantalla gegant que es va muntar a la Nau dels 50 metres per veure la final de la Lliga de Campions. En aquests casos, els beneficis van al calaix comú de la Comissió de Barraques. Per a quines despeses?. Doncs, per exemple, cada entitat posa 800 euros per a finançar una part de la contractació de grups musicals. Alfons Garcia, membre de la Comissió.
CITA ALFONS GARCIA
L'espai de barraques alçarà el teló demà dimecres amb un primer concert que comptarà amb la participació dels grups Bluesman and The Rockers, El Metalista i Far'n'Hate. El dijous, dia de la revetlla, els protagonistes de la nit seran Mauro I i l'Exèrcit d'Alliberament Musical, Brams i Violet Frequency. No hi serà, en contra del que ha estat tradicional aquests últims anys, l'Orquestra Di-versiones que en aquesta ocasió trasllada la seva actuació al divendres 24, juntament amb el grup The Covers Band. El dissabte 25 de juny hi haurà el darrer concert de barraques amb l'actuació dels grups The Begginers, L de Maria i Dr.Calypso. L'últim dia d'activitats al recinte serà el diumenge 26, cloenda de la Festa Major, però ja sense música en viu.
Miquel Aixarch
Alfons Garcia
Totes les notícies:
08/05/2026 - Serveis El Marella Explorer desembarca turisme britànic al port
Avui tenim escala de creuer al port de Palamós, la segona d'aquest mes de maig. Va a càrrec del...
08/05/2026 - Societat Jornada doble de donació de sang i plasma, la setmana que ve a Palamós
El Banc de Sang i Teixits de Catalunya i l'Associació de Donants programaran aquesta setmana que...
08/05/2026 - Societat Preinscripcions obertes pels programes formatius del Pla de Transició al Treball
Des d'aquesta setmana està oberta la preinscripció als programes de formació i inserció del Pla...
08/05/2026 - Política L'ANC porta a Palamós la presentació del llibre d'Aleix Sarri 'Ànima de República'
Demà dissabte, l'Assemblea Nacional Catalana porta a la Biblioteca de Palamós un altre acte del...
08/05/2026 - Societat Més de 300 persones participaran aquest diumenge a la Festa de la Gent Gran
Palamós celebrarà aquest diumenge 10 de maig la seva Festa de la Gent Gran. L'activitat es durà...