L'hospital de Palamós celebra el Dia mundial sense tabac.

31/05/2011 Societat


Material informatiu contra el tabaquisme, avui al CAP de Palamós.

Material informatiu contra el tabaquisme, avui al CAP de Palamós.

Avui, últim dia del mes de maig, es commemora el Dia mundial sense tabac. Amb aquest motiu, l’hospital de Palamós ha celebrat un seguit d’actes per conscienciar dels riscos sobre la salut que té aquest producte. Aquest matí hi ha hagut una xocolatada popular a la segona planta i, al migdia, s'ha fet una conferència sota el títol ‘Ja ho saps tot sobre el tabac?’. Les celebracions s’acabaran el dia quatre de juny amb una caminada popular per al personal hospitalari, els seus familiars i amics.La xerrada d'avui ha anat a càrrec de Francesc Tobias, infermer de l'Àrea Bàsica de Salut de La Bisbal, i especialista en la prevenció del tabaquisme. Tobias afirma que, tot i la gran quantitat de campanyes informatives que es fan, encara hi ha molta gent que no té consciència del perill que el tabac comporta per a la salut.
CITA FRANCESC TOBIAS 1
El fet que es tracti d'una substància addictiva complica molt la feina dels professionals que han de conscienciar sobre la necessitat de deixar de fumar. Un instrument molt positiu, en qualsevol cas, ha estat la llei que prohibeix fumar en espais públics.
CITA FRANCESC TOBIAS 2
Els fumadors poden trobar ajuda per deixar aquest hàbit en el personal dels seus ambulatoris de referència. Es calcula que un 70 per cent de fumadors ho vol deixar i que, cada any, un 46 per cent ho intenten. El tabaquisme és l'addicció que provoca més morts prematures al cap de l'any.


Francesc Tobias 1


Francesc Tobias 2



Totes les notícies:


Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...