25/05/2011 Obres i Urbanisme
Primeres obres de la tercera fase del barri vell de Palamós.
Ahir van començar les obres de la darrera fase de rehabilitació del barri vell de Palamós. Els treballs s’han iniciat pels primers trams dels carrers de Roger de Flor i de Sota Pedró. Es preveu que durin uns sis mesos i tenen un pressupost de 855 mil euros. El projecte inclou un espai de mirador sobre la zona de la Pedrera i un nou accés per a vianants entre el carrer de Sardenya i el tram superior de Doctor Botet. En aquesta fase es rehabiliten totalment els carrers de Sota Pedró i de Ramón y Cajal, i parcialment els del Doctor Botet, Adrià Àlvarez, Sardenya, Còrsega, Pedró, Roger de Flor i Roger de Llúria. Es tracta de la renovació íntegra del paviment dels carrers, supressió de barreres arquitectòniques i millora dels serveis. Les obres se les va adjudicar l'empresa Rubau Tarrés i tindran una durada de sis mesos. A l'estiu, però, no es treballarà, segons ha confirmat avui l'alcaldessa en funcions de Palamós, Teresa Ferrés.
CITA TERESA FERRÉS 1
El cost de les obres és de 855 mil euros. Una part l'aporten als veïns amb contribucions especials, tot i que el preu de licitació inicial s'ha reduït molt i això els beneficiarà.
CITA TERESA FERRÉS 2
El projecte inclou un mirador que s'ubicarà damunt l'espai de la Pedrera, amb una privilegida vista del sector litoral que hi ha entre el port comercial i la base nàutica Marina Palamós. En aquest punt hi haurà un banc de deu metres de llargada, en un espai pensat especialment per als vianants. També hi haurà un pas exclusiu a peu entre el carrer Còrsega i el tram superior del carrer del Doctor Botet. Es tracta de donar continuïtat al camí que hi ha en el darrer tram del carrer de Sardenya, i que actualment queda tallat.
Aquesta fase d'obres tanca el llarg procés de rehabilitació urbana de tot el nucli antic de Palamós. Una àmplia àrea delimitada per l'avinguda de l'Onze de Setembre i la Planassa, el vial del Port i la plaça dels Arbres.
Teresa Ferrés 1
Teresa Ferrés 2
Totes les notícies:
06/06/2025 - La Fira de la Gamba de Palamós preveu vendre'n 400 quilos
Demà és el dia. Des de les 12 del migdia i fins a les 10 de la nit, l'esplanada de la llotja del...
06/06/2025 - 5 empreses més es certifiquen amb la Marca de Garantia
Ahir us explicàvem el lliurament del títol d'Ambaixador de la Gamba de Palamós a l'entitat...
06/06/2025 - Escales de creuer al port de Palamós, avui i el diumenge
Les escales de creuer al port de Palamós acceleren i des d'avui i fins al dilluns que ve n'hi...
06/06/2025 - SSIBE quasi ha triplicat en 3 anys la potència d'energia fotovoltaica
3 anys després d'haver posat la primera instal·lació fotovoltaica, a Palamós Gent Gran, Serveis...
06/06/2025 - El comerç es prepara per a l'estiu amb el 'Palamos Swing'
Palamós viurà demà un dia de compres i diversió al ritme de la música swing. El Foment...