12/05/2011 El telèfon de l'informatiu
Els sis caps de llista de Palamós, ahir a La Gorga.
El debat organitzat pel diari El Punt i la Cadena Ser va permetre, ahir al vespre, la primera confrontació directa de les propostes que fan les sis formacions polítiques que es presenten a les eleccions municipals de Palamós. El teatre La Gorga es va omplir a mitges, competint amb el partit del Barça, per seguir un debat que es va estructurar en tres temes centrals, que va donar marge al contrast d'idees i també a l'intercanvi de retrets.El primer bloc del debat, moderat per la periodista de Ràdio Girona, Carme Martínez, es va dedicar a la crisi econòmica. David Sempau, de Solidaritat Catalana per la Independència, va parlar de regenerar el teixit social, reactivar l'ocupació a partir d'un servei local i d'una llar de l'aturat, i també va proposar un impuls a l'activitat socioeconòmica que genera l'hospital de Palamós, canviant-lo de lloc. Escoltem David Sempau.
CITA DAVID SEMPAU
El candidat d'Esquerra Republicana de Catalunya, Dani Reixach, va criticar aquesta proposta, argumentant que en l'actual context de crisi econòmica no és viable. Reixach va parlar d'un Pla Local Ocupacional, d'un viver d'empreses i de donar suport als emprenedors. Va qüestionar, però, els qui basen l'economia del municipi només en el turisme. En aquest aspecte van incidir, precisament, el Partit Popular i Convergència i Unió. Ricard Fontanet, alcaldable del PP, va retreure que a Palamós no s'hagi fet cap hotel nou en els darrers 35 anys i ho va qualificar de gestió nefasta. Fontanet va apostar per la rebaixa d'impostos com a incentiu a l'activitat empresarial.
CITA RICARD FONTANET
Èrik Solés, cap de llista de l'Entesa, va criticar que el PP demani ara abaixar impostos quan porta anys aprovant les ordenances fiscals municipals sense fer cap proposta alternativa. Per a l'Entesa, la reactivació econòmica passa per un canvi de model basat en els drets socials, l'economia verda i la participació. Solés va criticar el bagatge del govern dels darrers vuit anys en matèria d'habitatge, gestió de residus i participació, precisament.
Com ja apuntàvem, el candidat de Convergència i Unió, Kelo Martí, va apostar també per fer nous hotels a Palamós, com a manera de reactivar l'activitat turística. Va criticar l'actual model de promoció i va afirmar que el turisme a Palamós està a les beceroles.
CITA KELO MARTÍ
L'alcaldable del Partit dels Socialistes, Teresa Ferrés, li va recordar que el model turístic de Palamós és un altre.
CITA TERESA FERRÉS 1
Ferrés va proposar potenciar les empreses que Palamós ja té, com ara l'hospital, i es va mostrar amoïnada per la retallada del pressupost d'aquest centre.
El segon eix del debat es va centrar en la política urbanística. Convergència i Unió i Solidaritat van coincidir en que l'únic habitatge protegit viable és el de lloguer. En aquest punt, Èrik Solés, de l'Entesa va exigir un esforç, tot i la crisi econòmica.
CITA ÈRIK SOLÉS
Solés va coincidir amb Dani Reixach, d'Esquerra Republicana de Catalunya, en reequilibrar el municipi, de manera que les inversions no beneficiïn només el Palamós més turístic. Escoltem Reixach.
CITA DANI REIXACH
Aquest argument va ser rebatut per la candidata socialista Teresa Ferrés, que va recordar les inversions que s'han fet en els barris.
CITA TERESA FERRÉS 2
Ferrés va apostar per continuar amb la reforma urbana d'altres zones de Palamós, com el barri de la Platja, tot i que l'Entesa li va qüestionar amb quins recursos ho farà. L'alcaldable del PSC va retreure, d'altra banda, a Kelo Martí els seus interessos urbanístics, que aquest va qualificar de legítims.
El darrer bloc del debat de la Gorga, dedicat a ensenyament, sanitat i serveis socials, va tenir un final inesperat en què es va parlar del sou dels polítics. Va ser quan Kelo Martí, de Convergència i Unió, va dir que dedicaria el 50 per cent del sou d'alcaldia a projectes d'acció social, així com el 20 per cent del salari dels tinents d'alcalde i el 10 per cent del de la resta de regidors de l'equip de govern. David Sempau, de Solidaritat, es va queixar de retribucions que considera escandaloses, mentre l'Entesa i el PSC van defensar els sous dels càrrecs polítics.
David Sempau
Ricard Fontanet
Kelo Martí
Teresa Ferrés 1
Èrik Solés
Dani Reixach
Teresa Ferrés 2
Totes les notícies:
07/05/2026 - Obres i Urbanisme El Consorci d'Aigües reivindica la feina feta per recuperar la depuradora
El Consorci d'Aigües de la Costa Brava vol que es posi en valor l'esforç que s'ha fet per...
07/05/2026 - Obres i Urbanisme SSIBE vol tenir enllestida a l'estiu la reforma de l'Hospital de Dia
La Fundació Hospital de Palamós-Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà continua avançant...
07/05/2026 - Societat JuntsxCat demana que es paguin ja els plusos als policies i que es revisi el conveni laboral
Junts per Catalunya, grup de l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, creu que el govern ha de donar...
07/05/2026 - Societat Reunió de participació ciutadana pels veïns de Sant Joan
L'Ajuntament de Palamós programa avui la tercera de les 5 trobades del cicle de reunions amb...
07/05/2026 - Cultura 'Viatgem', conte inclusiu avui a la Biblioteca Municipal
A partir d'un quart de 6 d'aquesta tarda es farà a la Biblioteca Municipal de Palamós el club de...