Palamós celebra el Dia Mundial de la Salut repartint pomes.

07/04/2011 Societat


Repartiment de pomes, aquest matí a la plaça de la Vila.

Repartiment de pomes, aquest matí a la plaça de la Vila.

Palamós s'ha sumat avui a la celebració del Dia Mundial de la Salut. Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà, l’entitat gestora de l’hospital de Palamós, ha organitzat una campanya de distribució de pomes sota el lema ‘Fem salut, menja fruita’. Això s'ha fet en diversos municipis de la comarca. A Palamós l’escenari ha estat, durant tot el matí, la plaça de la Vila. Allà, un grup de voluntaris ha repartit pomes com a símbol de la necessitat de consumir fruita, una de les bases de la dieta mediterrània. De fet, l'activitat no s'ha fet només a Palamós.També hi ha hagut taules a Palafrugell, Torroella de Montgrí i La Bisbal. Juntament amb la fruita, s'ha lliurat un fullet explicatiu dels avantatges del consum de fruita i, en general, dels de la dieta mediterrània.
Escoltem el doctor Emili Mas, membre de la Comissió per a la Promoció de la Salut de Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà.
CITA EMILI MAS
En sintonia amb l'alimentació mediterrània, els nutricionistes recomanen potenciar el consum de fruita i verdura, incloure llegums i fruita seca, prioritzar el peix i moderar la carn i, per últim, tenir molt en compte que aliments com el pa, la pasta, l'arròs i les patates són bàsics. També recomana l'oli d'oliva, tant per cuinar com per amanir. Pel que fa a la fruita, és aconsellable consumir-ne tres peces diàries. Mai més d'una alhora i sempre combinant-les amb els àpats.
Els consells de la campanya 'Fem salut, menja fruita' han estat presents durant tot el dia d'avui en totes les pantalles de les sales d'espera dels centres de Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà.


Emili Mas



Totes les notícies:


Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...