29/03/2011 Societat
Una aula del col·legi públic Vila-romà de Palamós.
El Departament d’Ensenyament de l’Ajuntament de Palamós valorarà si cal canviar el criteri de divisió del municipi en zones, a l’hora de puntuar l’adjudicació de places escolars. La regidora de l’àrea, Raquel Gallego, reconeix que els han fet peticions en aquest sentit i, de fet, hi ha municipis on aquest criteri no s’utilitza. Amb els barems que s'han aplicat aquest any, els sol·licitants que resideixin al municipi de Palamós tenen deu punts. El terme municipal es divideix en zones, en funció de la situació de cada escola. Si el sol·licitant tria l'escola de la zona on viu, se li atorguen trenta punts. Si treballa en aquesta zona, són vint punts. Aquestes quantitats de punts no són acumulatives. Sigui com sigui, hi ha pares i mares que estan descontents amb aquest sistema de zonificació. La regidora d'Ensenyament, Raquel Gallego, admet que és una qüestió a estudiar, conjuntament amb el Departament d'Educació, de cara al curs que ve.
CITA RAQUEL GALLEGO 1
Els punts atorgats per la zonificació donen lloc, en ocasions, a la picaresca. No falten els casos en que mainada que no viu en la zona del col·legi triat, és empadronada a casa d'algun parent que sí viu en aquesta zona, de manera que es poden sumar els punts. Segons Raquel Gallego, aquesta situació és pot denunciar.
CITA RAQUEL GALLEGO 2
El pròxim mes de maig es coneixerà ja el destí definitiu dels alumnes que s'han preinscrit per al curs escolar 2011-2012 a Palamós.
Raquel Gallego 1
Raquel Gallego 2
Totes les notícies:
05/05/2026 - Medi Ambient El Consorci d'Aigües posa al dia el calendari d'obres a la depuradora de Mont-ras
El Consorci d'Aigües de la Costa Brava, que depèn de la Diputació de Girona, convoca aquest...
05/05/2026 - Política Som-hi vol que es publiquin les analítiques de l'aigua de Castell
Som-hi per Palamós i Sant Joan, el principal grup de l'oposició municipal, ha demanat a...
05/05/2026 - Medi Ambient Amb el mes de maig torna la regulació de l'accés a Castell-Cap Roig
Coincidint amb l'entrada del mes de maig, l'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós ha...
05/05/2026 - Societat Reunió participativa de l'Ajuntament amb els veïns del barri de l'Eixample
L'Ajuntament de Palamós programa avui la segona trobada del cicle de reunions amb veïns de...
05/05/2026 - Cultura 7 obres i 110 participants a la 34ª Mostra de teatre juvenil, que comença avui
Avui comença la Mostra de Teatre Juvenil de Palamós, una iniciativa de l'Àrea municipal de...