25/03/2011 Societat
Un aspecte interior de l'Espai del Peix.
El president de la Generalitat, Artur Mas, farà demà la seva primera visita oficial a Palamós des que va accedir al càrrec. Mas presidirà l’acte d’inauguració de l’Espai del Peix, a la llotja de pescadors. També s’inaugurarà l’extensió flotant del Museu de la Pesca, les embarcacions Estrella Polar i Gacela. Els actes començaran a les dotze del migdia. Durant tot el cap de setmana, d'altra banda, hi haurà jornada de portes obertes tant a l'Espai del Peix com a les barques de pesca.Està previst que el president arribi a Palamós a aquesta hora. Farà una primera visita a l'Espai del Peix i, tot seguit, es baixarà a la llotja dels pescadors on es faran els parlaments. Aquests aniran a càrrec del director del Museu de la Pesca, Miquel Martí, de l'alcaldessa de Palamós, Teresa Ferrés, i del mateix Artur Mas. Finalment, el president de la Generalitat farà una visita al Museu de la Pesca, parant especial atenció a les embarcacions amarrades al moll vell i propietat del Museu. Es tracta de l'Estrella Polar i de la Gacela. Dues embarcacions pesqueres que, en ser retirades de la circulació, van ser donades al Museu de la Pesca que les ha restaurat i les incorpora al seu fons com a exemples del patrimoni marítim i pesquer del nostre litoral. Les dues barques seran visitables a partir de dimarts vinent.
Tornant a l'Espai del Peix, l'alcaldessa de Palamós, Teresa Ferrés, ha explicat la importància que tindrà aquest equipament pel municipi.
CITA TERESA FERRÉS
L'Espai del Peix és un centre de difusió i coneixement del peix fresc de la costa. Es tracta de fer un recorregut per les principals espècies que es consumeixen. Des de les seves característiques i propietats, fins a com es cuinen i es mengen. Tot això amb la possibilitat de fer un tast d'aquests productes. Segons el director del Museu de la Pesca, Miquel Martí, també es tracta de destacar el peix com a model d'alimentació sana.
CITA MIQUEL MARTÍ
L'Espai del Peix i les barques del Museu de la Pesca faran jornades de portes obertes durant tot el cap de setmana. Demà, de quatre a set de la tarda, i diumenge, de deu a dues i de quatre a set.
Teresa Ferrés
Miquel Martí
Totes les notícies:
21/09/2026 - Política Som-hi reclama suspendre les llicències d'obertura de determinats perfils comercials
Som-hi per Palamós i Sant Joan, el grup principal de l'oposició a l'Ajuntament de Palamós,...
21/09/2026 - Obres i Urbanisme Greenpeace inclou la pineda d'en Gori dins els espais litorals amenaçats pel ciment
Un informe de Greenpeace alerta sobre 7 punts de la Costa Brava on hi ha actuacions urbanístiques...
21/09/2026 - Política La CUP demana una revisió d'ofici del POUM
El grup de la Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà, va aprofitar aquest darrer Ple...
21/09/2026 - Serveis Promoció Econòmica convoca dues jornades formatives pel comerç de Palamós
L'Àrea de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Palamós prepara dues jornades formatives...
21/09/2026 - Serveis Més de 1.300 persones han fet servir el bany adaptat a les platges de Calonge i Sant Antoni
El servei 'La platja a l'abast de tothom' de Calonge i Sant Antoni ha fet aquest estiu passat un...