24/02/2011 Societat
Treballadores de l'Ajuntament de Palamós en el seu lloc de feina.
El Ple municipal de Palamós ha aprovat la relació de llocs de treball de l’Ajuntament. Es tracta del procés per delimitar les funcions, característiques i les retribucions econòmiques que ha de tenir cada lloc de treball municipal, independentment de la persona que l'ocupi. És, de fet, un complement al conveni laboral que l’Ajuntament i el seu personal van tancar l'abril de l’any passat. És també la primera vegada que l'Ajuntament de Palamós té un instrument d'aquest tipus.El regidor d'Organització, el socialista Joan Gea, va explicar durant el Ple que la finalitat d'aquesta relació és ordenar els llocs de treball municipals i els seus conceptes retributius i fixar un organigrama tècnic del personal de l'Ajuntament. També persegueix que la creació de futures places laborals tingui un cost menor, en aplicar-se d'entrada uns complements de destí baixos. Per últim, també s'aconsegueix anivellar els complements específics per a cada tipus de lloc de treball. Tot s'ha fet a través d'una llarga negociació amb els respresentants sindicals dels treballadors de l'Ajuntament. S'han arribat a celebrar, en aquest sentit, una dotzena de reunions. Per fer la valoració s'ha usat un manual tècnic que pren com a referència factors com l'experiència, la formació, la responsabilitat, la dedicació o les condicions ambientals de la feina per exemple. El resultat final és una relació de llocs de treball que fixen criteris com el règim, el grup professional, els complements de destí i específic o les propietats de cada lloc de treball. Segons Joan Gea, és tracta d'un instrument que l'Ajuntament de Palamós no havia tingut mai. A més, no és una eina finalista sinó que haurà d'anar evolucionant.
CITA JOAN GEA
Tots els grups municipals han estat d'acord amb la nova relació de llocs de treball. Josep Espadalé, de l'Entesa, en va parlar en aquests termes.
CITA JOSEP ESPADALÉ
La portaveu de Convergència i Unió, Isabel Ruiz, va alertar de la poca capacitat de maniobra que té l'Ajuntament de Palamós per finançar més llocs de treball.
CITA ISABEL RUIZ
La proposta de relació de llocs de treball de l'Ajuntament de Palamós la van votar els treballadors municipals el passat dia 11. Es va aprovar per un estret marge de vots.
Joan Gea
Josep Espadalé
Isabel Ruiz
Totes les notícies:
04/05/2026 - Societat Ensenyament orienta els alumnes que fan canvi de cicle educatiu
En el context dels períodes de preinscripció escolar pel curs que ve, l'Ajuntament de Palamós...
04/05/2026 - Societat Avui comencen les preinscripcions del Casal d'Estiu
L'Ajuntament de Palamós obre aquest dilluns, i fins al dia 10 de maig, el període de...
04/05/2026 - Societat La Síndica de Greuges reivindica la rehabilitació de l'antiga Unión Palamosense
La seu de la Sindicatura de Greuges de Palamós està pendent d'un projecte d'obres per fer-la més...
04/05/2026 - Societat L'hospital de Palamós vol millorar la comunicació entre professionals i usuaris
L'hospital de Palamós ha iniciat una campanya per millorar la relació entre pacients i...
04/05/2026 - Cultura 'Tertúlia literària' a la Biblioteca amb la novel·la 'Me'n vaig', de Jean Echenoz
Avui és primer dilluns de mes i la Biblioteca Municipal de Palamós programa, com és habitual, la...