15/02/2011 Cultura
Un aspecte del baluard de Les Pites.
Les restes de l’antic baluard de Palamós a la zona de les Pites seran visibles, segons la proposta que s’ha presentat a la Generalitat. La promotora de l’obra privada que hi ha en aquesta zona planteja que es pugui accedir a les restes a través de l’aparcament soterrat de l’edifici. D’altra banda, el dia 13 de març s’inaugurarà oficialment la restitució de la portalada i el claustre de l’antic convent dels frares Agustins.Les antigues fortificacions de la vila de Palamós van ser destruïdes per les tropes franceses del mariscal Noailles, quan la van ocupar en els últims anys del segle disset. Des d'aleshores, han anat sortint a la superfície algunes restes. Les que hi ha a la zona de Les Pites ja eren conegudes. A final de l'any passat, i amb les obres d'una promoció privada de vivendes, van sortir a la superfície. La promotora de les obres ha presentat una proposta de conservació de les restes al Departament de Cultura de la Generalitat. La regidora de Cultura i Patrimoni de l'Ajuntament de Palamós, Gràcia Artigas, explica en què consisteix.
CITA GRÀCIA ARTIGAS 1
D'altra banda, les obres de reconstrucció de l'antiga portalada del convent dels frares Agustins i d'una part del claustre, que també es fa al sector de Les Pites, ja està en la recta final. Gràcia Artigas.
CITA GRÀCIA ARTIGAS 2
La portalada de l’antic convent dels frares Agustins va ser una donació de l’empresa surera Esteva i Messer, que utilitzava el recinte com a fàbrica. La donació es va fer després de l’incendi que va destruir l’edifici, ara fa gairebé 60 anys. Ara, la creació d'una zona enjardinada al costat de la plaça del Pedró possibilita que es puguin tornar a muntar i exhibir les restes del convent. No només la portalada, sinó també l'antic claustre inacabat.
Gràcia Artigas 1
Gràcia Artigas 2
Totes les notícies:
18/09/2026 - Serveis La italiana Grandi Navi Veloci s'interessa per tenir una línia marítima regular amb Palamós
La companyia de ferris italiana Grandi Navi Veloci ha mostrat el seu interès per incorporar...
18/09/2026 - Serveis Segona escala de la setmana del creuer Silver Ray
El creuer Silver Ray arribarà demà dissabte al port de Palamós, en la que serà la seva segona...
18/09/2026 - Política Els presidents de l'ANC i del Consell de la República, protagonistes d'un col·loqui a Palamós
La territorial de l'Assemblea Nacional Catalana Badia de Palamós organitza aquest dissabte un...
18/09/2026 - Cultura Homenatge festiu al dj i productor palamosí David Monje
El dj i productor musical palamosí David Monje, que va morir aquest any a causa de la malaltia de...
18/09/2026 - Cultura La Gorga acull 'El Concert' d'alumnes de l'acadèmia L'Assaig by Elisabet
Aquest dissabte el Teatre La Gorga serà l'escenari d'un espectacle molt especial. Es tracta de 'El...