01/02/2011 Societat
Barques de pesca, aquesta tarda, al moll de Palamós.
La flota pesquera d’arrossegament de Palamós ha tornat avui a la feina després d’un mes d’aturada biològica. El mal temps mar endins ha fet que una dotzena de vaixells hagi hagut de tornar a port. És el segon any consecutiu que els pescadors fan veda per tal de donar marge a la regeneració dels caladors i fer més sostenible l’activitat. La Confraria de Palamós manté, però, que la veda és curta i que en el futur s’haurà de mirar de prolongar-la.Els 33 vaixells de la flota palamosina d'arrossegament s'han quedat a port durant tot el mes de gener. Avui han tornat a sortir a feinejar, tot i que alguns no ho han pogut fer perquè mar endins bufava una forta tramuntana. Paral·lelament, aquest mes de febrer s'aturen la resta de ports gironins i també els d'Arenys i Vilanova. Les diferents confraries s'han coordinat perquè cap vaixell operi en zones que ara estan en fase de veda. Ho ha explicat avui el patró major de la Confraria de Pescadors de Palamós, Francesc Benaiges.
CITA FRANCESC BENAIGES 1
Benaiges considera que un mes de veda és insuficient. Creu que, prenent l'exemple del que ja es fa en altres zones del litoral català, en el futur caldrà allargar aquestes aturades biològiques.
CITA FRANCESC BENAIGES 2
A la Costa Brava, aquest és tot just el segon any que es fa veda. La flota d'encerclament, la que pesca el peix blau, va força per endavant en aquest capítol. Ja fa catorze anys que fa una aturada biològica anual de dos mesos. Tot i això, les talles de les captures no s'acaben de recuperar i costa poder vendre a un preu rendible.
Francesc Benaiges 1
Francesc Benaiges 2
Totes les notícies:
03/08/2026 - Societat L'hospital de Palamós millora la mitjana catalana en satisfacció dels usuaris
El de Palamós és un dels 3 hospitals gironins que ha superat la mitjana catalana en satisfacció...
03/08/2026 - Societat Ja han mort 16 persones a les platges catalanes i Protecció Civil crida a la prudència
Un total de 16 persones han mort ofegades a les platges catalanes des que va començar oficialment...
03/08/2026 - Medi Ambient Aquest juliol a Palamós ha estat 2'1 graus més calorós que el de l'any passat
Si pensàvem que el juliol del 2025 havia estat un mes molt calorós, que ho va ser, ens vam quedar...
03/08/2026 - Serveis La central de reserves de FECOTUR treballa amb 9 empreses de turisme actiu
Després del fre que van suposar l'estiu passat les obres del passeig del Mar de Palamós, el...
03/08/2026 - Cultura Palamós i l'Ametlla de Mar preparen els 10 anys d'agermanament
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, i l'alcalde de l'Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, s'han reunit a...