23/09/2010 Medi Ambient
Aquesta tarda es fa a l’Espai del Barri un taller de participació ciutadana sobre el projecte de l’Agenda 21 Local. En els últims mesos, l’Ajuntament ha recollit informació i propostes a través de qüestionaris i avui es presentarà el resultat d’aquestes aportacions. La reunió comença a les set. L’Agenda 21 Local és un document que ha de fixar les actuacions prioritàries per a un desenvolupament sostenible del municipi.Tot aquest procés es fa en el marc de la Mancomunitat de Municipis que Palamós integra amb Calonge i Vall-llobrega. Ja fa més d'un any que els tres municipis van firmar un conveni amb la Diputació de Girona, institució que financia el 90 per cent dels 120 mil euros que costa fer aquesta Agenda 21. Seguidament es va iniciar el procés de contractació de l'empresa encarregada de confeccionar-la. A començament d'aquest any, l'encàrrec va recaure en l'empresa Spora Consultoria Ambiental SL.
L'objectiu de l'AGENDA 21 és definir quin model de poble es vol per al futur i quines accions cal dur a terme per fer que aquest model s'apliqui de manera sostenible i garanteixi la qualitat de vida dels ciutadans. Cal trobar un equilibri que permeti un progrés racional, assegurant els recursos per a les generacions futures. Per tirar endavant aquest procés i validar-lo socialment es considera imprescindible la participació dels ciutadans. Per a estimular-la hi ha diferents vies. Des del passat mes de maig s'ha anat obrint periòdicament una oficina d'informació a l'Espai del Barri. També s'han repartit uns qüestionaris que la ciutadania ha pogut obtenir també a través d'internet. En la reunió d'avui, al mateix Espai del Barri i a les set de la tarda, es validaran les conclusions diagnòstiques. Per al regidor de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós, Josep Buxeda, quanta més gent hi vagi, millor.
CITA JOSEP BUXEDA
Per últim, a l'octubre es farà últim taller, dedicat a validar les decisions finals. Seran les accions a fer per garantir el creixement sostenible dels municipis i que es recolliran en el Pla d'Acció Local per la Sostenibilitat.
Els respectius plens municipals de Palamós, Calonge i Vall-llobrega hauran d'aprovar cadascú el seu pla. Cal recordar que aquest procés de l'Agenda 21 té una gestió comuna però adaptada a les característiques de cada municipi implicat. Es preveu que el procés es donarà per acabat entre gener i febrer de l'any que ve.
Josep Buxeda
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...