15/09/2010 Obres i Urbanisme
El nou accés a l'aparcament de l'Arbreda.
Des d’aquest matí han quedat tallats al trànsit els carrers de Jacint Verdaguer, Sant Josep i Germà Ambrosi Rafael. Aquesta acció marca l’inici del procés d'obres d’urbanització de carrers del projecte ‘Palamós millora’. L’actuació afecta els barris de l’Eixample Nord, les Cases Noves i Mas Guàrdies. Les obres es faran en cinc fases durant un total de 21 mesos. La superfície de carrers i espais públics a remodelar és d'uns 53 mil metres quadrats. Això inclou la millora de paviments i voreres, la ubicació de nou mobiliari urbà, la creació de zones verdes, la construcció i ampliació del clavegueram i la millora de les xarxes de llum, aigua, gas i telecomunicacions. Les obres pròpiament dites començaran demà. Avui s'ha tallat el trànsit rodat als primers carrers afectats. Des d'aquest matí no es pot accedir a Sant Josep i Jacint Verdaguer des de l'avinguda de l'Onze de Setembre. Això és així perquè el primer que cal fer és connectar amb el col·lector de clavegueram que passat per sota d'aquest vial. Joan Gea, regidor coordinador del projecte 'Palamós millora', ho ha explicat aquest matí.
CITA JOAN GEA 1
La connexió al clavegueram estarà enllestida cap a finals d'octubre. Aleshores es reobrirà el tram de Jacint Verdaguer, entre Onze de Setembre i Cervantes. Això permetrà seguir aquesta ruta per entrar a l'aparcament de l'Arbreda per la placeta del Doctor Dalmau, sense fer-ho directament des de Onze de Setembre. Les obres del projecte 'Palamós millora' afecten de ple els accessos a les escoles La Salle, Ruiz Giménez i Vedruna. Per aquest motiu, s'han habilitat uns itineraris alternatius. Joan Gea explica que l'accés s'ha fet aquest matí amb normalitat.
CITA JOAN GEA 2
Les obres del projecte 'Palamós millora' estan dividides en cinc fases. La primera durarà en total sis mesos. Comença pels carrers de Jacint Verdaguer, Sant Josep i Germà Ambrosi Rafael i, paulatinament, s'hi aniran afegint Prosperitat, Balmes, Hospital, Pere Farreras, Mare de Déu del Carme, Mare de Déu de Montserrat, Galceran de Recasens i Doctor Flèming. Després s'anirà avançant en les fases restants fins a completar un procés de 21 mesos de durada i 5'7 milions d'euros d'inversió en millora urbana. Una millora que afecta uns barris en concret però al municipi en general, segons l'alcaldessa de Palamós, Teresa Ferrés.
CITA TERESA FERRÉS
El projecte 'Palamós millora' es va engegar l'any 2007 quan l'Ajuntament va sol·licitar incloure'l en la convocatòria d'ajudes de la Generalitat, coneguda com a Llei de Barris.
Joan Gea 1
Joan Gea 2
Teresa Ferrés
Plànol amb destacat dels carrers on comencen les obres.
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...