12/08/2010 Cultura
El pintor Eduard de Cabrera.
Dissabte s’inaugura a La Gorga la mostra de quadres de la sèrie de Televisió de Catalunya ‘La Riera’. Es tracta d’una vintena d’obres pintades per membres del Cercle Artístic de Palamós i que han aparegut en els decorats de la primera temporada d’aquesta popular sèrie que emet TV3. En l’exposició es podran veure els originals pintats per Josep Mercader, Miquel Torner i Eduard de Cabrera.La mostra s'inaugura dissabte, a les vuit del vespre, a la sala polivalent de La Gorga. A banda dels quadres també es podran veure diverses fotografies cedides per TV3, que mostren en quins espais del set de gravació de 'La Riera' estan ubicades les pintures. Com es recordarà, els productors de la sèrie buscaven pintures per ambientar els seus escenaris i, a través d'un cúmul de coincidències, van arribar fins al Cercle Artístic de Palamós. A partir d'aquí van fer unes tries i uns encàrrecs concrets. Eduard de Cabrera és professor del Cercle i un dels artistes que ha aportat les seves obres a la sèrie de TV3.
CITA EDUARD DE CABRERA
De Cabrera ha hagut de fer més quadres expressament per a la sèrie. Es tracta sobretot de retrats dels personatges, com és el cas del capellà, per exemple. 'La Riera' es va estrenar el passat mes de gener i s'ha emès diàriament, de dilluns a divendres, fins a l'inici d'estiu. Al setembre es previst que torni a la graella de programació. 'La Riera' està ambientada a la comarca del Maresme. La seva protagonista és l'actriu Mercè Sampietro. El seu personatge és el de la mestressa d'un restaurant que, a més, té una gran afició a pintar i col·leccionar quadres. Les pintures que apareixen a la sèrie es podran veure a La Gorga fins al 12 de setembre. De dimarts a dissabte, de sis a vuit, i diumenges i festius, de dotze a dues.
Eduard de Cabrera
Totes les notícies:
17/06/2026 - Política Palamós tanca l'obra del passeig del Mar amb un cost de 6.870.000 euros
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir la despesa per majors amidaments del projecte de...
17/06/2026 - Serveis L'Ajuntament allarga 4 mesos el lloguer del mercat 'El Provisional'
L'Ajuntament de Palamós ha acordat allargar el lloguer del local on, des de la tardor passada, hi...
17/06/2026 - Serveis En servei la plataforma que facilita el bany autònom a persones amb mobilitat limitada
Per tercer estiu seguit, l'Ajuntament de Palamós ha posat en servei a la platja Gran del municipi...
17/06/2026 - Cultura Dos treballs es reparteixen el Premi de Recerca Unitat Popular
La CUP Palamós Vila-romà ha fallat la cinquena edició del Premi de Recerca Unitat Popular. I per...
17/06/2026 - Cultura Publicats els 6 guanyadors de les Beques Finestres, que faran una estada a la residència de cala Sanià
La sisena edició de les Beques Finestres ha proclamat 6 propostes guanyadores, 3 en català en 3...