03/08/2010 Obres i Urbanisme
La Diputació de Girona ha confirmat que aportarà 120 mil euros al projecte de l’última fase de rehabilitació del nucli antic de Palamós. Aquests diners s’afegeixen als 540 mil euros que subvenciona el Pla Únic d’Obres i Serveis de Catalunya. El cost total del projecte s’acosta al milió i mig d’euros. Les subvencions en cobreixen el 45 per cent i la resta la paguen els veïns i l’Ajuntament de Palamós.En la seva última reunió, la Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Palamós va acceptar formalment la subvenció de la Diputació de Girona. En el darrer Ple municipal, el regidor d'Hisenda, Josep Palet, ja havia avançat que se'ls havien concedit aquests diners i que això serviria per reduir el volum de pressupost que han d'assumir els veïns.
CITA JOSEP PALET 1
Els veïns afectats per l'última fase de la urbanització del barri vell de Palamós han de pagar, en total, uns 400 mil euros. Les quantitats no són petites perquè és una zona amb poca densitat de població. Tot i això, segons Josep Palet, la participació veïnal és necessària per poder tirar endavant reformes urbanes d'aquest tipus.
CITA JOSEP PALET 2
La tercera i darrera fase d'urbanització del nucli antic de Palamós afecta la totalitat dels carrers de Ramon i Cajal, Sota Pedró i Estela. També la part superior del carrer del Doctor Botet i els darrers trams dels carrers d'Adrià Àlvarez, Sardenya, Còrsega, Pedró, Roger de Flor i Roger de Llúria. Seguint l'esquema que ja s'ha aplicat en altres fases de la renovació del nucli antic de Palamós, es renova el paviment i l'enllumenat, a més de refer totes les xarxes de serveis. Aquesta fase, però, presenta dues actuacions específiques. Una és la construcció d'un mirador que s'ubicarà damunt l'espai de La Pedrera. L'altra és la creació d'un nou accés des del carrer Còrsega fins al carrer del Doctor Botet.
Josep Palet 1
Josep Palet 2
Totes les notícies:
17/06/2026 - Política Palamós tanca l'obra del passeig del Mar amb un cost de 6.870.000 euros
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir la despesa per majors amidaments del projecte de...
17/06/2026 - Serveis L'Ajuntament allarga 4 mesos el lloguer del mercat 'El Provisional'
L'Ajuntament de Palamós ha acordat allargar el lloguer del local on, des de la tardor passada, hi...
17/06/2026 - Serveis En servei la plataforma que facilita el bany autònom a persones amb mobilitat limitada
Per tercer estiu seguit, l'Ajuntament de Palamós ha posat en servei a la platja Gran del municipi...
17/06/2026 - Cultura Dos treballs es reparteixen el Premi de Recerca Unitat Popular
La CUP Palamós Vila-romà ha fallat la cinquena edició del Premi de Recerca Unitat Popular. I per...
17/06/2026 - Cultura Publicats els 6 guanyadors de les Beques Finestres, que faran una estada a la residència de cala Sanià
La sisena edició de les Beques Finestres ha proclamat 6 propostes guanyadores, 3 en català en 3...