29/07/2010 Política
Regidors de l'Ajuntament de Calonge, durant un Ple.
El Ple de l’Ajuntament de Calonge votarà avui una rebaixa del cinc per cent en les retribucions que reben els regidors municipals. Els càrrecs electes s'equiparen així a la retallada que, en una mitjana similar, afecta els treballadors de l'Ajuntament.La retallada en les retribucions s'inspira en les recomanacions fetes per l'Associació de Municipis i la Federació de Municipis de Catalunya. En el cas de Calonge, se suma a la congelació de les retribucions dels càrrecs electes de l'Ajuntament, que s'aplica ja des del juny de 2007. La proposta ha sorgit de l'equip de govern, que formen CiU, ERC i dos regidors no adscrits, però s'espera que en el Ple d'avui sigui assumida per tots els grups municipals. L'alcalde de Calonge, el convergent Jordi Soler, diu que es tracta d'una qüestió de solidaritat amb els treballadors municipals.
CITA JORDI SOLER
La retallada de remuneracions dels càrrecs electes de l'Ajuntament de Calonge afecta linialment l'alcalde i tots els regidors. Inclou sous, dietes i indemnitzacions. Es calcula que la rebaixa d'un 5 per cent d'aquests conceptes estalviarà a les arques municipals uns 12 mil euros anuals. La mesura és idèntica a la que ja va aprovar el Ple de l'Ajuntament de Palamós la setmana passada.
A Calonge, d'altra banda, el plenari aprovarà també avui l'aplicació del Reial Decret que imposa una retallada mitjana del 5 per cent a les retribucions del personal municipal, en el marc de les mesures de reducció del dèficit públic.
Jordi Soler
Totes les notícies:
03/05/2026 - Esports El Palamós s'emporta la victòria al camp del Mollet (0-3)
El Palamós ha sumat els tres punts en el partit disputat avui al camp del cuer del grup, el...
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...