22/07/2010 Cultura
L'agenda d'actes lúdics i culturals ens obre la porta a propostes que, fem vacances o no, ajuden a omplir el temps de lleure de l'estiu. Les d'aquest dijous, a la nostra comarca, són aquestes.FESTES MAJORS
Avui es posa en marxa la Festa Major de Santa Cristina d'Aro. Ho fa a partir de les nou de la nit amb una cercavila de gegants, capgrossos i grallers.
La gresca continua a les onze amb la lectura del pregó de Festa Major. Es tracta d'El pregó de Mossèn Sopes, a càrrec de Nando Massaneda. El podreu escoltar a la plaça del Mossèn Baldiri Reixach.
I en aquest mateix lloc, a la mitjanit, concert amb la participació dels grups El Metalista i Acero Intoxicable.
SARDANES
Les audicions de sardanes solen tenir un públic molt fidel que es desplaça allà on n'hi hagi. Avui poden triar entre dues propostes.
A les deu de la nit, els jardins del castell de Calonge acullen una ballada amb la cobla Baix Empordà.
A la mateixa hora, al pati de Ca la Pruna de Pals, la vetllada sardanista estarà musicada per la cobla Vila de La Jonquera.
VARIS
Gaudir de la platja no és només parar al sol i fer banys de mar. També és participar de les activitats que s'hi fan. A Sant Antoni, cada dia de bon matí hi ha activitat física. Primer amb gimnàstica suau i, a continuació, amb aeròbic. Tot plegat, entre les vuit i les deu del matí, a l'espigó de l'Amistat.
Cap al vespre, aquestes activitats canvien de ritme i d'escenari i s'encaren més cap a la dansa. Avui, per exemple, el teatre Mundet de Sant Antoni acull un taller de dansa del ventre. La sessió val tres euros i s'hi pot apuntar qui vulgui, sempre que tingui més de dotze anys. Comencen a les vuit del vespre.
I mitja hora més tard, al castell de Calonge, ball a ritme de batuka.
Exclusivament per a la mainada, aquesta tarda tenim diferents propostes. A Calonge, des de les sis, jocs populars a la plaça de la Doma.
A la mateixa hora, l'Associació de Veïns i Amics de Calella de Palafrugell organitza una sessió de cinema al seu local. L'activitat forma part de la programació 'Dijous infantils'.
I a Palamós, jocs i tallers arran de mar. Tots els dijous, de les set de la tarda a les nou de la nit, al passeig del Mar.
Tornant al món dels adults, us recomanem el recital poètic que ofereix la poetessa Carme Rovira, a la biblioteca Mercè Rodoreda de Platja d'Aro. A partir de les set.
I encara en l'àmbit cultural, el director artístic del Museu Thyssen-Bornemisza de Madrid, Guillermo Solana, estarà avui a Sant Feliu de Guíxols per parlar de 'La galàxia Thyssen'. La conferència comença a les vuit i es fa al Monestir.
VISITES GUIADES
Coneixeu la visita guiada al port de Palamós?. Inclou també la llotja del peix i el Museu de la Pesca. Es fa tots els dies, de dimarts a divendres. Avui i demà, però, la fan en castellà i català, respectivament. Comença a les cinc de la tarda i heu de demanar informació al mateix Museu de la Pesca.
Per cert. Ja que hi sou, pregunteu també pel programa 'Embarca't a Palamós' i més concretament per la ruta 'La Mar de Nit', que es fa tots els dijous i els dissabtes. Es tracta de pujar a bord del veler 'Rafael' i fer navegació nocturna. Tindreu una nova perspectiva del nostre litoral i també us explicaran com es navega amb l'ajuda dels estels. Comença a les nou de la nit i dura una hora i mitja. El preu és de 22 euros i els menors paguen la meitat.
Totes les notícies:
03/05/2026 - Esports El Palamós s'emporta la victòria al camp del Mollet (0-3)
El Palamós ha sumat els tres punts en el partit disputat avui al camp del cuer del grup, el...
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...