21/07/2010 Societat
Convergència i Unió va tornar a insistir ahir que el sou de l’alcaldessa de Palamós, Teresa Ferrés, s’hauria de rebaixar més que el de la resta de regidors municipals. El principal grup de l’oposició ho argumenta perquè Ferrés és l’únic membre electe que té dedicació exclusiva. El Ple de l’Ajuntament de Palamós va aprovar ahir rebaixar d’un cinc per cent les retribucions de la totalitat de regidors.Com ja hem explicat en les últimes setmanes, aquesta rebaixa és linial i, per tant, afecta de la mateixa manera tots els regidors independentment de la seva dedicació i de quines siguin les seves percepcions econòmiques. Tot i votar-hi favorablement, Convergència i Unió va fer una sèrie d'objeccions a la proposta. La seva portaveu és Isabel Ruiz.
CITA ISABEL RUIZ
Ruiz es referia al fet que l'alcaldessa de Palamós cobra com a tal i també com a vice-presidenta de la Diputació de Girona, uns 96 mil euros bruts anuals en total, aproximadament. El portaveu del Grup Socialista, Joan Gea, va voler deixar clar que les retribucions de tots els regidors estan molt clares, que no són exagerades i que aquesta és una qüestió que s'hauria de regular.
CITA JOAN GEA
Des del Partit Popular, Joan Fontanet, es va mostrar d'acord amb la rebaixa de les retribucions però va recordar que no tots els regidors cobren igual.
CITA JOAN FONTANET
Dani Reixach, d'ERC, també va donar suport a la mesura i Èrik Solés, de l'Entesa, es va queixar del decret que retalla el sou als treballadors públics.
CITA ÈRIK SOLÉS
Amb la rebaixa del 5 per cent aprovada ahir per unanimitat, les retribucions dels càrrecs electes de l'Ajuntament de Palamós queda així. El sou per dedicació exclusiva és de 3.498'85 euros mensuals bruts, mentre que la dedicació parcial es fixa en 1.162'80 euros. Pel que fa a les retribucions per assistència són de 503'88 euros per Ple, 387'60 per cada Junta de Govern Local i de 29'07 euros per anar a les comissions informatives. La retribució màxima que pot tenir un regidor per aquests conceptes és de 6.701'49 euros bruts anuals.
Isabel Ruiz
Joan Gea
Joan Fontanet
Èrik Solés
Totes les notícies:
18/06/2026 - Medi Ambient La depuradora de residuals ja fa tot el tractament de l'aigua, com abans del temporal 'Harry'
La depuradora d'aigües residuals de Mont-ras ha recuperat tota la seva capacitat de tractament,...
18/06/2026 - Política L'abstenció de JuntsxCat permet aprovar les factures pendents de la deixalleria
El govern municipal de Palamós, format per ERC i el PSC, ha pogut desbloquejar el pagament de...
18/06/2026 - Cultura El palamosí Christian Caner és un dels protagonistes de l'espot de Nike pel Mundial de futbol, el més car de la història
El palamosí Christian Caner és un dels protagonistes de l'espot publicitari de Nike pel Mundial...
18/06/2026 - Societat SSIBE dona la benvinguda a 14 nous residents
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà ha fet el tradicional acte de benvinguda als nous...
18/06/2026 - Cultura El restaurant 'Maria de Cadaqués' fa 90 anys i ho celebra amb l'edició d'un llibre
Aquest 2026, el restaurant 'Maria de Cadaqués' fa 90 anys. Fundat al 1936, està situat al carrer...