30/06/2010 Política
Acte electoral de Ciutadans de Palamós, en una imatge d'arxiu.
El regidor de Ciutadans de Palamós, Alfons Bartolomé, no veu que Convergència i Unió pugui acabar absorbint aquesta formació. El candidat de CiU a l’alcaldia de Palamós, Kelo Martí, no ho ha proposat així però sí ha dit que pretén recuperar el vot potencialment convergent que els últims anys ha anat a parar a la formació que lidera Antoni Bachiller. Ciutadans de Palamós, recordem-ho, va aparèixer amb motiu de les eleccions municipals de l'any 2003. Bachiller, com a cap de llista, en va ser l'únic regidor electe i va acabar el mandat governant amb el PSC i ERC. En els comicis de 2007, la formació independent va millorar els seus resultats i va afegir a Bachiller un segon regidor, Alfons Bartolomé. Tots dos estan integrats en l'equip de govern municipal, juntament amb el PSC. Convergència i Unió ha iniciat un procés per recuperar el terreny electoral perdut en els últims anys. El primer pas d'aquest procés ha portat els dos socis de federació a pactar un cap de llista consensuat per a les municipals de 2011, l'empresari Kelo Martí. Per ser una alternativa efectiva al PSC, CiU ha de recuperar votants i la federació considera que molts dels que es van perdre van acabar donant la seva confiança a Ciutadans de Palamós. Escoltem el que deia al respecte, fa unes setmanes i en declaracions a aquesta emissora, el mateix Kelo Martí.
CITA KELO MARTÍ
Des de Ciutadans de Palamós es reconeix que una part del seu electorat podria ser-ho també potencialment de Convergència i Unió. En tot cas, consideren que aquest és un problema de la federació nacionalista. Alfons Bartolomé és regidor de Ciutadans de Palamós.
CITA ALFONS BARTOLOMÉ 1
Hi hauria alguna possibilitat que Ciutadans de Palamós desaparegués del panorama polític municipal i que alguns del seus membres passessin a la candidatura de CiU?. Alfons Bartolomé ho veu així.
CITA ALFONS BARTOLOMÉ 2
S'ha especulat també amb el fet que Antoni Bachiller no es mantingui com a cap de llista de Ciutadans de Palamós de cara a les municipals de l'any que ve i que Bartolomé sigui el seu relleu. Oficialment, Ciutadans de Palamós ha posposat fins després de l’estiu qualsevol decisió sobre el seu futur. Si més no, no la faran pública abans d'aquest termini.
Kelo Martí
Alfons Bartolomé 1
Alfons Bartolomé 2
Totes les notícies:
05/05/2026 - Medi Ambient El Consorci d'Aigües vol avançar la reparació de la depuradora a finals de juny
El Consorci d'Aigües de la Costa Brava, que depèn de la Diputació de Girona, ha actualitzat avui...
05/05/2026 - Política Som-hi vol que es publiquin les analítiques de l'aigua de Castell
Som-hi per Palamós i Sant Joan, el principal grup de l'oposició municipal, ha demanat a...
05/05/2026 - Política JuntsxCat no veu prou garanties de qualitat en les aigües de bany
Junts per Catalunya, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, ha mostrat també avui la seva...
05/05/2026 - Medi Ambient Amb el mes de maig torna la regulació de l'accés a Castell-Cap Roig
Coincidint amb l'entrada del mes de maig, l'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós ha...
05/05/2026 - Societat Reunió participativa de l'Ajuntament amb els veïns del barri de l'Eixample
L'Ajuntament de Palamós programa avui la segona trobada del cicle de reunions amb veïns de...