04/05/2010 Successos
Bombers de la Generalitat tallant arbres al carrer de Provença.
La forta ventada, acompanyada de pluja, que hem tingut aquesta passada matinada ha passat factura a Palamós en forma de caiguda d'arbres i de desperfectes en teulats i façanes, bàsicament. Des de primera hora del matí, les brigades de treballadors municipals s'han ocupat de minimitzar aquests efectes en la via pública. En les pròximes hores, segons la previsió meteorològica, han de continuar la pluja i el vent però amb tendència a que la situació es vagi normalitzant de cares a demà dimecres.El cop màxim de vent que hi ha hagut a Palamós en les últimes hores s'ha produït a les sis del matí i ha estat de 103 quilòmetres per hora. Una vegada més, s'han conjugat dos elements meteorològics. El vent ha aparegut després de moltes hores de pluja que havia estovat el terreny i això ha afavorit la caiguda d'arbres. No en va, i segons dades de l'estació meteorològica del nostre col·laborador Josep Ribas, fins a les vuit del matí d'avui Palamós ha acumulat 60 litres de pluja per metre quadrat en 24 hores.
Escoltem el regidor de Seguretat Ciutadana i Mobilitat, Alfons Bartolomé.
CITA ALFONS BARTOLOMÉ 1
Els Bombers de la Generalitat han hagut d'intervenir aquest matí per tallar set arbres que havien caigut o amenaçaven de caure al carrer de Provença, molt a prop del centre Palamós Gent Gran. La brigada de l'Àrea de Medi Ambient s'ha ocupat de tres arbres afectats a l'avinguda de Catalunya, a tocar del carrer d'Enric Vincke. N'ha caigut també un al passeig del Mar, un altre a avinguda de Lluís Companys amb el carrer del Doctor Flèming, i diversos més a la zona de la bassa que hi ha al costat del polígon industrial de Sant Joan. La ventada també ha fet caure teules d'un bloc de pisos del carrer de Santa Bàrbara. Això ha obligat a tallar el trànsit en aquest tram durant tot el matí d'avui. Han caigut dos dipòsits d'aigua de comunitats de veïns del carrer de Sardenya i també ha patit importants desperfectes el mòdul de l'Àrea Activa de la Platja Gran de Palamós. Ara mateix, la situació està quasi normalitzada però les brigades municipals es mantindran alerta per si cal actuar de nou. Alfons Bartolomé, regidor de Seguretat Ciutadana de l'Ajuntament de Palamós.
CITA ALFONS BARTOLOMÉ 2
La pluja i el vent han impedit que avui hi hagués mercat setmanal i que les barques de pesca sortissin a feinejar. La previsió del Servei Meteorològic de Catalunya diu que l'episodi de pluja es mantindrà fins demà al migdia. Pel que fa al vent, aquest pot arribar a bufar amb cops de 90 quilòmetres per hora a l'Empordà. També es preveu temporal marítim amb onades de fins a tres metres.
Alfons Bartolomé 1
Alfons Bartolomé 2
Arbre caigut a l'avinguda de Catalunya, aquest matí.
Totes les notícies:
17/06/2026 - Política Palamós tanca l'obra del passeig del Mar amb un cost de 6.870.000 euros
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir la despesa per majors amidaments del projecte de...
17/06/2026 - Serveis L'Ajuntament allarga 4 mesos el lloguer del mercat 'El Provisional'
L'Ajuntament de Palamós ha acordat allargar el lloguer del local on, des de la tardor passada, hi...
17/06/2026 - Serveis En servei la plataforma que facilita el bany autònom a persones amb mobilitat limitada
Per tercer estiu seguit, l'Ajuntament de Palamós ha posat en servei a la platja Gran del municipi...
17/06/2026 - Cultura Dos treballs es reparteixen el Premi de Recerca Unitat Popular
La CUP Palamós Vila-romà ha fallat la cinquena edició del Premi de Recerca Unitat Popular. I per...
17/06/2026 - Cultura Publicats els 6 guanyadors de les Beques Finestres, que faran una estada a la residència de cala Sanià
La sisena edició de les Beques Finestres ha proclamat 6 propostes guanyadores, 3 en català en 3...