14/04/2010 Societat
Una torre elèctrica caiguda per l'efecte del temporal.
El conseller d’Economia de la Generalitat, Antoni Castells, va anunciar ahir que Endesa indemnitzarà els afectats per l’apagada elèctrica. De moment, però, encara no s’han definit els criteris que seguirà aquesta actuació. Tot indica que Endesa pagarà en funció del grau d’afectació de cada abonat, tal i com es va fer fa uns anys en el cas de l’apagada de Barcelona.En aquell cas, es van fixar compensacions màximes de 300 euros per usuari. Ara, els factors que es tindran en compte per decidir les quantitats seran si l'habitatge afectat és de primera o segona residència, les persones que hi viuen i els dies que s'hi van estar sense llum. Està previst que també s'indemnitzi els comerços amb una quantitat fixa en funció del tipus d'establiment i de la seva activitat. Després de la reunió al més alt nivell que hi va haver ahir a Barcelona entre el Govern de la Generalitat i Endesa, el conseller Antoni Castells va confirmar el tema de les indemnitzacions i també es va referir a altres mancances demostrades en la gestió de la companyia elèctrica.
CITA ANTONI CASTELLS 1
En la reunió d'ahir, com ja ho havia fet dilluns en la trobada amb les cambres de comerç gironines, Endesa va reiterar el seu compromís de tenir reparada tota la xarxa elèctrica el dia 1 de juliol.
CITA ANTONI CASTELLS 2
A Palamós, mentrestant, l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor havia recollit, fins divendres passat, 311 reclamacions de particulars i empreses, relatives a l'apagada elèctrica. Exclusivament per a les empreses, les tres cambres de comerç de la demarcació de Girona també tenen un registre que està previst que es tanqui aquest pròxim divendres.
Antoni Castells 1
Antoni Castells 2
Totes les notícies:
03/08/2026 - Societat L'hospital de Palamós millora la mitjana catalana en satisfacció dels usuaris
El de Palamós és un dels 3 hospitals gironins que ha superat la mitjana catalana en satisfacció...
03/08/2026 - Societat Ja han mort 16 persones a les platges catalanes i Protecció Civil crida a la prudència
Un total de 16 persones han mort ofegades a les platges catalanes des que va començar oficialment...
03/08/2026 - Medi Ambient Aquest juliol a Palamós ha estat 2'1 graus més calorós que el de l'any passat
Si pensàvem que el juliol del 2025 havia estat un mes molt calorós, que ho va ser, ens vam quedar...
03/08/2026 - Serveis La central de reserves de FECOTUR treballa amb 9 empreses de turisme actiu
Després del fre que van suposar l'estiu passat les obres del passeig del Mar de Palamós, el...
03/08/2026 - Cultura Palamós i l'Ametlla de Mar preparen els 10 anys d'agermanament
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, i l'alcalde de l'Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, s'han reunit a...