13/04/2010 Cultura
La Càtedra d’Estudis Marítims ha obert ja la reserva de places per al Curs de Navegació Tradicional que es farà a Palamós el mes que ve. Es tracta d’un curs teòric i pràctic sobre les tècniques de la navegació a vela. Aquest any, l'activitat deixa de fer-se al setembre i s'avança al maig.El vaixell Rafael concentra bona part de l’activitat del curs. L'embarcació de vela llatina va ser construïda l'any 1915 i té base al port de Palamós. Els participants coneixeran les característiques i les tècniques de la navegació a vela, les parts del vaixell, l'aparell o els tipus de maniobres amb la vela llatina. La regidora de Cultura de l'Ajuntament de Palamós, Maria Gràcia Artigas, destaca la importància d'un taller d'aquest tipus en el marc de la identitat marinera de Palamós, molt marcada per l'existència del port.
CITA MARIA GRÀCIA ARTIGAS
Les sessions del Taller de Navegació Tradicional es faran durant dos caps de setmana del mes de maig. Concretament seran els dies 15, 16, 22 i 23. Es combinaran classes teòriques i pràctiques. El segon cap de setmana es dedicarà exclusivament a la navegació al llarg de la costa. Els participants han de ser persones majors de 18 anys i amb interès per la navegació tradicional. Els interessats que es vulguin inscriure ho poden fer adreçant-se a la Casa Montaner de Palamós. El preu del curs és de 125 euros, amb un deu per cent de descompte per als estudiants de la UdG i pels Amics del Museu de la Pesca. El curs, a més, està reconegut amb dos crèdits de lliure elecció per la Universitat de Girona.
Gràcia Artigas
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...