16/03/2010 Medi Ambient
Una de les reunions per presentar el projecte de reserva marina.
Ahir es va acabar el termini d’exposició pública de l’ordre ministerial de creació de la reserva marina ‘Illes Formigues-Costa Brava’. L’Ajuntament de Palamós hi ha presentat al•legacions. La més destacada és la que demana que la franja litoral que queda exclosa de la reserva, tingui una regulació similar a la de la zona protegida.L'alcaldessa del municipi, Teresa Ferrés, ho explicava ahir a Ràdio Palamós.
CITA TERESA FERRÉS
El projecte planteja una àrea protegida amb una extensió de 3.188 hectàrees i que va des de la punta de la Musclera, al terme municipal de Palafrugell, fins a la platja de la Bella Dona, a Calonge. Com ja es preveia, la franja més propera a la costa queda exclosa de la reserva.
Com ja estava establert, la reserva 'Illes Formigues-Costa Brava' delimita dos sectors d'especial protecció. Són els de les illes Formigues i els Ullastres. En aquesta zona estaran permeses les immersions recreatives, les activitats científiques, la lliure navegació i la pràctica d'apnea i esnòrqueling. La resta d'activitats estaran prohibides. Dins de la reserva però fora d'aquestes zones d'especial protecció es podrà fer, a més del que hem dit, pesca marítima professional, excloent l'arrossegament, l'encerclament, el palangre i la pesca submarina, així com les extraccions de corall i de fauna i flora en general. Fora de les zones restringides també es pot fer pesca d'esbarjo amb volantí o curricà, per exemple. Queda prohibit el fondeig en tot l'àmbit de la reserva marina i es concentrarà en tota aquesta franja costanera que en queda fora. Pel que fa a les immersions, la proposta del Ministeri de Medi Ambient fixa 30 àrees per fer submarinisme dins de la reserva. En aquests punts s'hi posaran boies per tal que les embarcacions dels submarinistes puguin amarrar. El Ministeri fixa una quota màxima de 75 immersions per boia i dia.
Teresa Ferrés
Totes les notícies:
31/07/2026 - Medi Ambient Palamós posa fil a l'agulla per reposar les boies vandalitzades i els Mossos faran més vigilància
L'Ajuntament de Palamós ja ha iniciat el procés per reposar les boies de seguretat que, a...
31/07/2026 - Serveis El Marella Explorer tanca avui les escales de creuer del juliol
Avui divendres hi ha l'última escala de creuer d'aquest mes de juliol al port de Palamós. El seu...
31/07/2026 - Cultura 1.700 persones ja han passat pel Rumb(A)Palamós 2026, que avui abaixa el teló
El festival Rumb(A)Palamós programa avui el cinquè i darrer concert de l'edició d'aquest any. La...
31/07/2026 - Cultura El correfoc obre la Festa Major de Sant Joan
Avui divendres es posa en marxa una nova edició de la Festa Major de Sant Joan, organitzada per...
31/07/2026 - Cultura La Fosca dona la benvinguda a l'agost amb la Cantada d'Havaneres
L'Associació Amics de la Fosca organitzarà demà dissabte una nova edició de la tradicional...