02/02/2010 Obres i Urbanisme
Pancartes de protesta al carrer d'Arnau Sa Bruguera.
La Direcció General de Carreteres de la Generalitat fa estudis de sonometria al carrer d’Arnau Sa Bruguera per valorar si aquest vial ha de ser el principal accés a l’enllaç nord de la carretera C-31. Com es recordarà, un veí recull firmes contra el projecte perquè considera que aquest carrer no està preparat per absorbir aquest volum de trànsit.La decisió de Carreteres de donar aquest protagonisme al carrer d'Arnau Sa Bruguera és conseqüència dels canvis que s'han introduït en el projecte inicial. Atès que l'Ajuntament de Palamós rebutjava una gran extracció d'àrids al puig Xifra, per evitar-la s'ha hagut de rebaixar el nivell de la plataforma de la nova carretera. Amb això, l'enllaç nord passa a articular-se a través d'un pas elevat. Això va fer suprimir el que es preveia en un principi i que comunicava la zona de la gasolinera de Sant Joan amb aquest enllaç nord, situat al barri de Pla d'es Pla. Segons els veïns d'Arnau Sa Bruguera és aquest moviment el que condemna ara el seu carrer a ser el punt de pas de tot el trànsit que vagi i vingui d'aquest punt de la C-31. L'alcaldessa de Palamós, Teresa Ferrés, va explicar ahir a aquesta emissora que la queixa veïnal s'ha traslladat a la Generalitat, que és qui ha de decidir.
CITA TERESA FERRÉS 1
Les queixes les encapçala la família Pérez, que té el seu habitatge a la cantonada dels carrers d'Arnau Sa Bruguera i de la Riera. L'any 2002 una sentència judicial els va donar la raó en el litigi que van tenir amb una empresa del polígon industrial de Sant Joan pels sorolls que aquesta generava. La sentència, a més, va responsabilitzar l'Ajuntament de Palamós per no haver intervingut per evitar els perjudicis causats a aquests partículars. La família Pérez creu que fer passar el trànsit per Arnau Sa Bruguera pot contradir l'esperit d'aquella sentència. L'alcaldessa de Palamós, però, no pensa així.
CITA TERESA FERRÉS 2
La Generalitat promou l'obra de desdoblament a quatre carrils de la carretera C-31 entre Palamós i Platja d'Aro. La nova autovia hauria d'estar enllestida d'aquí a uns quinze mesos.
Teresa Ferrés 1
Teresa Ferrés 2
Totes les notícies:
17/06/2026 - Política Palamós tanca l'obra del passeig del Mar amb un cost de 6.870.000 euros
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir la despesa per majors amidaments del projecte de...
17/06/2026 - Serveis L'Ajuntament allarga 4 mesos el lloguer del mercat 'El Provisional'
L'Ajuntament de Palamós ha acordat allargar el lloguer del local on, des de la tardor passada, hi...
17/06/2026 - Serveis En servei la plataforma que facilita el bany autònom a persones amb mobilitat limitada
Per tercer estiu seguit, l'Ajuntament de Palamós ha posat en servei a la platja Gran del municipi...
17/06/2026 - Cultura Dos treballs es reparteixen el Premi de Recerca Unitat Popular
La CUP Palamós Vila-romà ha fallat la cinquena edició del Premi de Recerca Unitat Popular. I per...
17/06/2026 - Cultura Publicats els 6 guanyadors de les Beques Finestres, que faran una estada a la residència de cala Sanià
La sisena edició de les Beques Finestres ha proclamat 6 propostes guanyadores, 3 en català en 3...