01/02/2010 Societat
Caixes de peix a la llotja de Palamós.
Avui ha començat la veda de la flota d’arrossegament de Girona i Barcelona, que inclou les 33 embarcacions que tenen base al port de Palamós. Pescadors i peixaters coincideixen que, durant el mes que durarà l’aturada biològica, els mercats no tindran problemes d’abastiment.El que s'atura durant les pròximes setmanes és la flota d'arrossegament. Això vol dir que continuaran operant les teranyines i la pesca artesanal. La resta de peix arribarà des de les confraries de Tarragona, que faran la veda a la primavera, o de Mercabarna. Escoltem el Patró Major de la Confraria de Pescadors de Palamós, Francesc Benaiges.
CITA FRANCESC BENAIGES
Tampoc es pot dir que les existències de peix als mercats seran les habituals. Juli Torrent, de Peixos Torrent, explica quins productes es trobaran a faltar.
CITA JULI TORRENT 1
Segons Torrent, pot ser que els preus pugin però tampoc es pot assegurar en quina mesura.
CITA JULI TORRENT 2
Les embarcacions d'arrossegament fan veda biològica per facilitar la regeneració de les espècies i fer més sostenible l'activitat. En el cas de Palamós, el producte que es vol preservar més prioritàriament és la gamba. L'aturada ha començat avui i s'allargarà fins al dia dos de març. És la primera vegada que es pren una mesura d'aquest tipus a la Costa Brava.
Francesc Benaiges
Juli Torrent 1
Juli Torrent 3
Totes les notícies:
03/08/2026 - Societat L'hospital de Palamós millora la mitjana catalana en satisfacció dels usuaris
El de Palamós és un dels 3 hospitals gironins que ha superat la mitjana catalana en satisfacció...
03/08/2026 - Societat Ja han mort 16 persones a les platges catalanes i Protecció Civil crida a la prudència
Un total de 16 persones han mort ofegades a les platges catalanes des que va començar oficialment...
03/08/2026 - Medi Ambient Aquest juliol a Palamós ha estat 2'1 graus més calorós que el de l'any passat
Si pensàvem que el juliol del 2025 havia estat un mes molt calorós, que ho va ser, ens vam quedar...
03/08/2026 - Serveis La central de reserves de FECOTUR treballa amb 9 empreses de turisme actiu
Després del fre que van suposar l'estiu passat les obres del passeig del Mar de Palamós, el...
03/08/2026 - Cultura Palamós i l'Ametlla de Mar preparen els 10 anys d'agermanament
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, i l'alcalde de l'Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, s'han reunit a...