20/01/2010 Cultura
Els terrenys on hi ha el jaciment arqueològic del Collet Est.
L’Associació de Veïns i Amics de Sant Antoni organitza aquest pròxim cap de setmana una activitat sobre el jaciment arqueològic del Collet Est. L’activitat es farà diumenge i consistirà en una xerrada i en una passejada per aquesta zona, on fa uns anys es van descobrir unes restes arqueològiques d’origen romà.El passat mes de desembre, una reunió d'entitats convocada per l'Associació de Veïns i Amics de Sant Antoni va decidir organitzar unes jornades en defensa d'aquest element patrimonial. Les jornades es faran al mes de febrer però, aquest cap de setmana, tenen ja un preàmbul. Es tracta d'una activitat que es farà diumenge. A dos quarts d'onze del matí hi haurà una xerrada pública al teatre Mundet. Una hora després, a quarts de dotze, es farà una passejada a la zona del Collet. No es podrà arribar ben bé al jaciment perquè aquest està en un terreny privat. David Llensa, de l'Associació de Veïns i Amics de Sant Antoni. reconeix que aquest tema els preocupa.
CITA DAVID LLENSA
El sector del Collet Est està situat dins del terme municipal de Calonge però a tocar del de Palamós. Quan es van descobrir les restes arqueològiques, el terreny en qüestió estava destinat a edificar-hi habitatges i un hotel. L'edificabilitat residencial es va traslladar una mica més amunt, al carrer de la Verge de Núria. Pel que fa a l'hotel, l'any 2007 la Generalitat va decidir aturar el projecte mentre no es comprovés l'abast real del jaciment arqueològic.
David Llensa
Totes les notícies:
17/06/2026 - Política Palamós tanca l'obra del passeig del Mar amb un cost de 6.870.000 euros
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir la despesa per majors amidaments del projecte de...
17/06/2026 - Serveis L'Ajuntament allarga 4 mesos el lloguer del mercat 'El Provisional'
L'Ajuntament de Palamós ha acordat allargar el lloguer del local on, des de la tardor passada, hi...
17/06/2026 - Serveis En servei la plataforma que facilita el bany autònom a persones amb mobilitat limitada
Per tercer estiu seguit, l'Ajuntament de Palamós ha posat en servei a la platja Gran del municipi...
17/06/2026 - Cultura Dos treballs es reparteixen el Premi de Recerca Unitat Popular
La CUP Palamós Vila-romà ha fallat la cinquena edició del Premi de Recerca Unitat Popular. I per...
17/06/2026 - Cultura Publicats els 6 guanyadors de les Beques Finestres, que faran una estada a la residència de cala Sanià
La sisena edició de les Beques Finestres ha proclamat 6 propostes guanyadores, 3 en català en 3...