19/01/2010 Obres i Urbanisme
Obres de desdoblament de la C-31, a l'altura de la variant de Palamós.
Un grup de veïns de Sant Joan ha iniciat una recollida de firmes contra els canvis en el projecte de l’enllaç nord de l’autovia Palamós-Platja d’Aro. Asseguren que la modificació suprimeix un ramal que connectaria l’actual rotonda de la gasolinera de Sant Joan amb l’autovia. Això segons els veïns converteix el carrer d’Arnau Sa Bruguera en el principal accés a aquest enllaç, amb les molèsties que això ocasionarà als veïns.Com ja ha anat explicant aquesta emissora en els últims mesos, la modificació del projecte s'ha degut al fet que l'Ajuntament de Palamós rebutjava que es fes una gran extracció d'àrids al puig Xifra, a la zona de Belitrà. Aquesta terra havia de servir per fer una gran talús sobre el qual passaria el desdoblament de la carretera, el que actualment és la variant de Palamós. La Generalitat ha acceptat preservar el puig Xifra i, per tant, ha hagut de renunciar a fer aquesta aportació de terres. La solució ha estat fer l'autovia a una cota més baixa. A l'altura del barri de Pla d'es Pla hi ha previst l'enllaç nord del vial que, en principi, connectava amb el nucli de Palamós passant per sota la C-31. Amb la nova solució, la connexió es fa per damunt, a través d'un pont. Per als veïns del carrer d'Arnau Sa Bruguera el problema no és estrictament aquest. Els afectats han anat a consultar el projecte a la Direcció General de Carreteres i han vist com la nova proposta elimina un ramal que connectava el giratori de la gasolinera de Sant Joan, amb l'accés nord de la variant. Els veïns asseguren que això condemna el carrer d'Arnau Sa Bruguera a ser l'únic camí d'enllaç amb aquest accés, amb el que això suposa d'increment de trànsit de cotxes i camions. Ho ha explicat Rafael Pérez, portaveu dels afectats.
CITA RAFAEL PÉREZ 1
La família Pérez ja va ser notícia fa uns deu anys. Casa seva, situada a la cantonada dels carrers d'Arnau Sa Bruguera i de la Riera, queda ben bé al davant de les naus industrials del polígon de Sant Joan. La família es va queixar durant molts anys del soroll existent i de les molèsties que això els provocava. L'any 2002, una sentència judicial els va donar la raó i, a més, va responsabilitzar l'Ajuntament de Palamós de la situació que havia hagut de suportar la família. Rafael Pérez afirma ara que connectar Palamós amb l'autovia a través del carrer d'Arnau Sa Bruguera podria contradir l'esperit d'aquella sentència.
CITA RAFAEL PÉREZ 1
Per aquest motiu, els afectats ja han presentat un escrit al Jutjat del Contenciós Administratiu de Girona, així com una queixa a la Direcció General de Carreteres i una altra a l'Ajuntament de Palamós. Paral·lelament estan recollint firmes de suport i ja en tenen unes 500. L'Ajuntament de Palamós ha confirmat avui que li consta la presentació d'una instància per part dels veïns. Afirma, però, que no es pronunciarà fins que no l'hagi estudiat.
Rafael Pérez 1
Rafael Pérez 2
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...