21/12/2010 Societat
Alumnes de l'escola Vedruna en l'acte d'apadrinament de la plaça de Carme Maristany.
L’Ajuntament de Palamós proposa a les escoles del municipi que apadrinin espais públics. La iniciativa, que forma part del Pla Educatiu de Ciutat, vol fomentar entre els alumnes el respecte i la cura per aquests espais que són de tothom. De moment, ja s’ha fet un apadrinament. És el de la plaça de Carme Maristany, a càrrec dels alumnes de l’escola Vedruna. Raquel Gallego, regidora d'Ensenyament de l'Ajuntament de Palamós, explica aquesta iniciativa.
CITA RAQUEL GALLEGO 1
Els apadrinaments amb les escoles de primària del municipi s’han previst en relació d’aquest espai públic amb el centre escolar. A banda de l'escola Vedruna, que ja va apadrinar divendres la plaça de Carme Maristany, l’escola Ruiz Giménez apadrinarà la plaça dels Països Catalans, el col·legi La Salle ho farà amb el passeig de Les Pites, l’escola Vila-Romà, la plaça de Mossèn Gumersind i el Centre d'Educació Especial Els Àngels, els espais verds del barri del Pla d’es Pla.
Es preveu que cada grup faci tres visites a aquests espais, una per trimestre. Es treballarà els coneixements ambientals i cívics de les places i dels seus elements. Raquel Gallego, regidora d'Ensenyament, recalca que aquesta campanya la gestionen conjuntament la seva àrea i la de Medi Ambient.
CITA RAQUEL GALLEGO 2
El programa d’educació ambiental i cívica 'Apadrinem la nostra plaça' preveu l'elaboració d'un decàleg de bones pràctiques d’ús dels espais públics que posteriorment s’editarà en format tríptic. Aquesta activitat també comptarà amb la participació de la Policia Local de Palamós i de l’Escola-Taller de les Gavarres.
Raquel Gallego 1
Raquel Gallego 2
Totes les notícies:
16/06/2026 - Medi Ambient Campanya forestal amb boscos més humits, però condicionada per la calor i el vent
Les pluges de l'hivern i la primavera passats han consolidat un canvi de tendència en relació a...
16/06/2026 - Política Ple ordinari del mes de juny a l'Ajuntament de Palamós, aquesta tarda
L'Ajuntament de Palamós farà avui dimarts, a partir de les 6 de la tarda, la sessió ordinària...
16/06/2026 - Política El PSC proclama Yolanda Aguilar candidata a l'alcaldia de Palamós
Yolanda Aguilar serà la candidata a l'alcaldia de Palamós pel Partit dels Socialistes de...
16/06/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament licita la compra d'un local per a usos públics
L'Ajuntament de Palamós ha posat a concurs públic la compra d'un local per destinar-lo a...
16/06/2026 - Cultura L'espai Monalisi mostra les pintures de Marleen van Duyse
Fins al dia 28 de juny, l'espai d'art Monalisi, al carrer Sant Antoni 2 de Palamós, mostra...