01/12/2010 Societat
Un control de trànsit de la Policia Local de Palamós, en una imatge d'arxiu.
El regidor de Mobilitat i Seguretat Ciutadana, Alfons Bartolomé, diu que l’increment previst en els ingressos de l’Ajuntament de Palamós per les multes de trànsit es deu a una nova normativa. Aquesta iguala l’import de les sancions a tot el territori estatal i fa que les multes siguin més cares. Palamós ha pressupostat cap a 450 mil euros d’ingressos per multes l’any 2011, davant dels 290 mil que tenia aquest 2010.Es tracta d'una normativa d'abast estatal que va entrar en vigor el passat mes de maig. Fixa unes quantitats obligatòries per a les sancions per infraccions greus, que s'han d'aplicar per igual a tot l'Estat. Alfons Bartolomé assegura que no es que s'hagin de posar més multes sinó que seran més cares i per això augmenta la partida prevista. El regidor nega que hi hagi cap directriu perquè la Policia Local faci més denúncies.
CITA ALFONS BARTOLOMÉ
Per contra, l'Estat deixa mans lliures als ajuntaments perquè fixin l'import de les multes per infraccions lleus, sempre partint d'un mínim de 90 euros. L'Ajuntament de Palamós assegura que no incrementarà aquesta xifra.
El grup d'Esquerra Republicana de Catalunya ja es va queixar durant el darrer Ple de la puja de la partida d'ingressos per multes. Les explicacions donades pel regidor de Mobilitat no convencen el portaveu republicà, Dani Reixach.
CITA DANI REIXACH
Reixach afegeix que si els agents no tenen ordres de posar més multes, com assegura Bartolomé, no s'entén que Palamós recapti més que altres municipis més grans.
Alfons Bartolomé
Dani Reixach
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...