29/11/2010 Societat
Un moment del Ple municipal de Palamós.
L’Ajuntament de Palamós ha aprovat una moció per reivindicar que el català sigui llengua preferent a les administracions públiques. Tots els grups polítics municipals, menys el Partit Popular, que es va abstenir, van votar-hi a favor en l'últim Ple municipal. La majoria de les forces polítiques de Palamós aposten perquè l’ús del català sigui normal en l’educació, en els mitjans de comunicació públics i en la resta d’àmbits de l’administració.Així ho explicava el regidor de Ciutadans de Palamós, Antoni Bachiller, que es declarava cansat d'haver de lluitar encara per aquest tema.
CITA ANTONI BACHILLER
En aquesta mateixa línia s'expressava la seva companya en l'equip de govern, la regidora socialista de Cultura i Patrimoni, Gràcia Artigas.
CITA GRÀCIA ARTIGAS
Des del grup de l'Entesa, el seu regidor Èrik Solés va defensar la llengua catalana com a element d'integració.
CITA ÈRIK SOLÉS
Isabel Ruiz, portaveu de Convergència i Unió, creu que la sentència sobre l'Estatut ha trencat el pacte constitucional i que la llengua ja no està lliure de la judicialització.
CITA ISABEL RUIZ
Dani Reixach, d'Esquerra Republicana de Catalunya, considera que el català encara està en una situació evident de desavantatge respecte al castellà.
CITA DANI REIXACH
L'únic grup que no va donar suport a la moció perquè el català sigui llengua preferent a les administracions públiques del país va ser el Partit Popular. El seu regidor, Joan Fontanet, ho va fer amb aquests arguments.
CITA JOAN FONTANET
La moció es va presentar després del rebuig que ha suscitat una sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya que qüestiona el règim d'utilització del català a l'Ajuntament de Barcelona i a la Diputació de Lleida.
Antoni Bachiller
Gràcia Artigas
Èrik Solés
Isabel Ruiz
Dani Reixach
Joan Fontanet
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...